شناسهٔ خبر: 72939 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است

نبیان-هفته دفاع مقدس علی نبیان در مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس با بیان اینکه از جان‌شان گذشتند تا کشور به امنیت و آرامش برسد، گفت: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام آیین و مرامی را بنیان نهادند که به‌عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت شعاع قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدای جنگ تحمیلی به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس حادثه کوچکی نبود چرا که افرادی از زیباترین و عزیزترین هدیه‌ای که خداوند به آن‌ها بخشیده یعنی جان‌شان در راه وطن و اعتقادشان گذشتند تا کشور به امنیت و آرامش برسد.

نبیان با اشاره به لزوم حفظ ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: برخی فکر می‌کردند پس از اتمام جنگ، ادبیات آن دوران به فراموشی سپرده می‌شود و دیگر کسی حاضر نیست برای حفظ کشور جان خود را فدا کند، اما شهدای حرم ثابت کردند که فرهنگ شهادت طلبی و دفاع از کیان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز هم در میان جوانان زنده و جاری است.

وی ادامه داد: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتگی و ایثارگری‌های خود آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به‌عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت شعاع قرار داد و زمینه‌ساز فرهنگ مقدسی شد که طریق اتصال به ملکوت را هموار کرد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه تک تک ما است که به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را بازتولید نماییم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این ارزش‌ها تلاش و کوشش برای خدمت به هموطنانی است که به این تلاش‌ها نیاز دارند تا بتوانیم باری از مشکلات آن‌ها برداشته و در راه بهبود وضع کشور گام برداریم.

به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، در این مراسم که با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، با اهدای لوحی از مقام ایثارگران و فرزندان شهدای هشت سال دفاع مقدس شاغل در این سازمان تجلیل شد.