به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هیئت وزیران در جلسه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده (۲) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران و بند (ج) ماده (۲۳) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، درخصوص تأمین منابع مالی لازم برای اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی تصمیمگیری کرد.
به گزارش دفتر هیئت دولت به این منظور، سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی مجاز است از محل منابع داخلی خود علاوه بر تأمین هزینههای تملک اراضی، بخشی از منابع مالی عملیات اجرایی راهآهن خط اتصال بندر کاسپین به راهآهن رشت – انزلی به طول هشت کیلومتر خارج از محدوده مصوب منطقه آزاد انزلی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال را تأمین کند تا از طریق طرح احداث راهآهن قزوین – رشت – انزلی هزینه شود. بقیه منابع موردنیاز از محل اعتبارات طرح یادشده تأمین میشود.