شناسهٔ خبر: 72974 - سرویس جاده‌ای

۷ توصیه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به زائران اربعین حسینی(ع)

اربعین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای به منظور ارتقای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی(ع) در قالب ۷ بند توصیه‌های خود را عنوان کرد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توصیه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به زائران اربعین حسینی (ع) را در ۷ بند ارائه کرد که به شرح زیر است؛

  1. بر اساس آمار و اطلاعات موجود پیش‌بینی می‌شود ۲۴ تا ۲۹ مهرماه دوره اوج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور باشد لذا از زائران در خواست می‌شود سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنند.
  2. حمل‌ونقل در کشور عراق به مراتب پر هزینه است، لذا زائران عزیز باید در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را برای سفرهای خود انجام دهند.
  3. صرفا مسیر کوتاه تر دلیل مناسبی برای انتخای مرز ورود و خروج از کشور نمی‌باشد و چه بسا بنا بر شرایط پیش‌رو در همه مسیر‌های کوتاه هزیه‌های زمانی و مالی و ... بیشتری رای زائران تحمیل شود.
  4. زائران برای دسترسی به ناوگان اتوبوسی و اجتناب از تاخیر در سفر از هر مرزی که از کشور خارج می‌شوند از همان مرز به کشور باز گردند.
  5. چنانچه قصد ورود به کشور عراق با وسایل نقلیه شخصی (به صورت کاپوتاژ) را دارید از مرز‌های شلمچه و چذابه اقدام نمایند
  6. برای مسیر‌یابی دریافت و ثبت شکایات و پیشنهادات با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرید.
  7. زائرانی که مرز مهران را برای بازگشت طی روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه انتخاب می‌کنند، دو مرحله‌ای است و ابتدا از مرز مهران به یکی از شهرهای کرمانشاه، همدان و اندیمشک» حسب استان محل عزیمت منتقل می‌شوند. سپس از آنجا با وسایل نقلیه دیگر به مقاصد نهایی خود اعزام خواهند شد.