شناسهٔ خبر: 73001 - سرویس وزارتی

از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شد

درخواست تامین اعتبار طرح راه‌آهن غرب کشور در هیئت دولت

راه آهن غرب کشور وزارت راه و شهرسازی درخواست تامین مبلغ انتقال یافته به سازمان تامین اجتماعی از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی برای طرح راه‌آهن غرب کشور را به هیئت وزیران ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طرح راه‌آهن غرب کشور نقش به‌سزایی در تکمیل اتصال کریدور غرب به شرق کشور دارد و می‌تواند هم به لحاظ سیاسی و هم اقتصادی ظرفیت بالایی برای کشور ایجاد کند.

براساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۸ آبان ۱۳۹۵ بدهی سازمان تامین اجتماعی به دولت بابت خرید سهام شرکت‌های ذوب آهن اصفهان و هلدینگ خلیج فارس از طریق «شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین» به میزان مورد تایید سازمان خصوص سازی، از طریق صدور اوراق تسویه خزانه از محل مطالبات قطعی شده تا پایان سال ۱۳۹۳ سازمان تامین اجتماعی از دولت قابل تسویه است.

این مصوبه با تصویب‌نامه هیات وزیران در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۱ در خصوص تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری در کارگروه موضوع تخصیص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی به طرح راه‌آهن غرب کشور (راه‌آهن ملایر-کرمانشاه-خسروی) مغایر است، بنابراین وزارت راه و شهرسازی درخواست داده است طرح راه‌آهن غرب کشور از مصوبه ۸ آبان ۱۳۹۵ مستثنی شود.

در صورت تصویب این پیشنهاد، اعتبار باقی مانده به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد ریال از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی به طرح راه‌آهن غرب کشور که جزو طرح‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است، تخصیص می‌یابد.

بر اساس گزارش دفتر هیئت دولت این پیشنهاد در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.