شناسهٔ خبر: 73030 - سرویس استان‌ها

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی قزوین:

عملکرد دفتر تسهیلگری محله امامزاده حسین و دباغان قزوين بررسی شد

بافت فرسوده جلسه کمیته راهبری دفاتر خدمات تسهیل گری نوسازی بافتهای فرسوده با هدف بهسازی و نوسازی بافت‌‌های فرسوده شهری واقع در محله های هدف امامزاده حسین و دباغان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،  رافع ناصری فر با اعلام این خبر گفت: با هدف بهسازی و نوسازی بافت‌‌های فرسوده شهری واقع در محله های هدف امامزاده حسین و دباغان، جلسه کمیته راهبری دفاتر خدمات تسهیل گری نوسازی بافتهای فرسوده برگزار و مقرر شد هر یک از ادارات نیرویی را برای پیگیری امور دفتر و رساندن آخرین اخبار آن اداره معرفی و دفتر نیز این اقدام را متقابلا انجام دهد.

وی افزود: دفتر تسهیلگری بافت فرسوده موظف است علاوه بر چهار ارگان متولی، از سازمان های مرتبط با دفتر درباره آخرین اخبار و خدمات جهت ارائه به ساکنین، پیگیری های لازم را انجام دهد.

ناصری فر بیان داشت: همچنین ضروری است حوزه عمل دفتر و کار، در بیرون از محدوده ساماندهی ۱۸ هکتاری تملک شده مشخص شده و ارتباط با اهالی بیرون از محدوده افزایش یابد و دفتر تسهیلگری از شهرداری بسته تشویقی گرفته و آن را به روز و بومی کند.

وی گفت: جهت جابجا شدن مکان اجرائیات شهرداری از مکان فعلی به اول جاده بوئین زهرا، دفتر تسهیلگری امامزاده حسین با هماهنگی سازمان نوسازی، پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی افزود: از طرف دفتر تسهیلگری و با هماهنگی سازمان نوسازی نامه ای با مضمون بازگشایی درب های سرویس بهداشتی در شبانه روز به خدمات شهری ارسال شود.

معاون بازآفرینی شهری بیان داشت: لازم است کلیه کارکنان دفتر نحوه محاسبه ساخت و سهم بری سازنده و مالک، قیمت منطقه ای املاک، وام و نحوه بازپرداخت را آموزش ببینند.

ناصری فر بیان داشت: با هماهنگی سازمان نوسازی، دفتر جهت اجرای پارک کودک در ضلع جنوبی امامزاده و نیز موضوع ساخت و سازها و ارتباط با سازندگان و مذاکره با مالکین پلاک های ناکارآمد و ریز دانه جهت تجمیع آنها، پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی در پایان درباره دفاتر تسهیل گری افزود: در بافت هاي فرسوده دفاتري با عنوان دفاتر تسهيل گري نوسازي بافت فرسوده ايجاد شده اند که عمده ترين و اصلي ترين وظيفه آنها برقراري ارتباط با ساکنان بافت هاي فرسوده، معرفي مشوق ها، تسهيلات و معافيت هاي موجود و حل مشکلات احتمالي آنها در زمينه هاي نوسازي بناها و تجميع ساختمان ها است.

لازم به ذکر است: جلسه کمیته راهبری دفتر تسهیلگری امامزاده حسین(ع) با حضور مهندس رشوند مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی و دکتر یوسفی از سازمان نوسازی و راهبر دفتر تسهیلگری و مهندس ناصری فر معاون راه و شهرسازی و  بازآفرینی شهری و مهندس شریفی نماینده استانداری و خانم قافله باشی نماینده شورای شهر و نمایندگان معاونت معماری و شهرسازی و  عوامل دفتر تسهیلگری امامزاده حسین در(سعدالسلطنه) سازمان نوسازی و بهسازی قزوین تشکیل گردید.