شناسهٔ خبر: 73031 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بازدید مشاوران وزیر راه و شهرسازی از بندر شهید بهشتی مطرح شد:

ضرورت توسعه متوازن زیرساخت های ارتباطی بندر چابهار/ بندر چابهار؛ آماده نقش آفرینی بین المللی

بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت توسعه متوازن زیرساخت های ارتباطی بندر چابهار، باید در جهت پیشرفت پروژه های جاده ای و ریلی به صورت هماهنگ اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی باقری در جلسه تخصصی زیرساخت های ارتباطی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار که با حضور مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح های ویژه و مدیرکل بنادر و دریانوردی در بندر شهید بهشتی برگزار شد گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای دولت اهمیت زیادی دارد، این بندر آماده نقش آفرینی بین المللی است که با توجه به این مهم باید در حوزه راه و ریل نیز اقدام های هماهنگی انجام شود.

وی با بیان این که با موافقت مقام معظم رهبری اعتبارات خوبی از محل صندوق ذخیره ارزی به پروژه راه آهن چابهار - زاهدان اختصاص یافته است خواستار تسریع در اجرای این پروژه شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی از اقدام های بندر چابهار در ایجاد زیرساخت های بندری و پسکرانه ای تقدیر و اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت های بندری در چابهار نسبت به دیگر بخش ها پیشتاز بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سید حسین میرشفیع، مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح های ویژه نیز گفت: زیرساخت های ایجاد شده در بندر چابهار و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر بسیار خوب است، اما با توجه به اهمیت دسترسی به دیگر زیرساخت های حمل و نقل نیاز است که در بخش راه و ریل نیز توسعه متوازن صورت گیرد.

لزوم افزایش صادرات و واردات بار از طریق بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن زیرساخت های ارتباطی بندر چابهار گفت: با ایجاد زیرساخت های دریایی، بندری، ریلی، جاده ای و گردشگری به خصوص در زمینه حمل نقل دریایی و ترافیک بار و کالا، سواحل مکران به یک قطب جهانی در حوزه های اقتصاد و گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد.

بهروز آقایی با اشاره به توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و پذیرش کشتی های اقیانوس پیما خواستار تسریع در احداث پروژه راه آهن چابهار – زاهدان شد. 

وی با اشاره به زیرساخت های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته بندر چابهار اظهار کرد: می طلبد در راستای افزایش صادرات و واردات بار از طریق این بندر نیز اقدام های ویژه ای انجام شود.

شایان ذکر است: مشاوران وزیر راه و شهرسازی در سفر به بندر چابهار از زیرساخت های جاده ای و ریلی، تجهیزات و اسکله های بندر شهید بهشتی نیز بازدید کردند.