شناسهٔ خبر: 73045 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:

۵۴کیلومتر روکش آسفالت در سطح محورهای ارتباطی مازندران اجرا شد

روكش سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجرای ۵۴ کیلومتر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در سطح محورهای ارتباطی مازندران با اعتباری بالغ بر۲۴۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول امسال خبر داد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، حسن جهانیان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: موثرترين شرايط براي حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن يك رويه سالم راه همراه با نصب علائم ايمني لازم بوده تا بتوان با خيالي آسوده تردد كرد و از جمله اهدافي كه اين اداره براي دستيابي به آن تلاش مي كند مطالعه و فراهم نمودن طرح هاي لازم براي انجام و اجراي رويه هاي آسفالتي مناسب و اقتصادي بودن آن است.

جهانیان افزود: از اين رو به منظور تسهيل در امر تردد و افزايش ايمني محورها عملیات اجراي ۱۴ کیلومتر روكش آسفالت در بزرگراههای شریانی استان ، ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه های فرعی و روستایی و لکه گیری ۲۰ کیلومتر   رویه آسفالتی محورهای شریانی استان اجرا گردید.

وي ادامه داد: جاده ها از جمله اموال عمومي است كه قانون گذار حفظ ، حراست نگهداري ، تعريض و هرگونه فعاليتهاي مرتبط با آن را به این اداره کل محول نموده ، بديهي است ايمن نمودن محورها براي سلامت عبور و مرور و توسعه آتي راهها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت : هدف نگهداري راه ، تقليل ميزان خرابي راه و افزايش عمر آن ، كاهش هزينه هاي استهلاك وسايل نقليه با تأمين سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنين ايجاد شرايط مناسب جهت رسيدن به موقع به مقصد با تأمين ايمني است.