شناسهٔ خبر: 73058 - سرویس استان‌ها

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

ظرفیت پایانه های مرزی خوزستان باید معرفی شود

فخاران مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بر لزوم معرفی ظرفیت های ایجاد شده در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در اربعین امسال تاکید کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، منصور فخاران در دیدار صمیمانه با مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان گفت:  شرایط کاری در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای به گونه ای است که باید پاسخگوی مستقیم مردم باشیم.

وی فراهم کردن شرایط  ایمنی در تردد را یکی از موضوعات مهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و افزود: با وجود تمامی تلاش های صورت گرفته در این زمینه، شاهد تلفات جاده ای هستیم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای فرهنگ سازی در این زمینه بیش از پیش گام برداریم.

مشاور رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق جاده ها در کشور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: استفاده از خودروهای ناوگان عمومی ۵ برابر ایمن تر از خودروهای شخصی است.

فخاران با اشاره به بهره مندی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور گفت: طبق تصمیم گیری های صورت گرفته در اربعین حسینی امسال ۸هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی زائران از ۴ پایانه مرزی کشور را بر عهده دارند.

 مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: سال گذشته ۶۵ درصد زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند اما با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در پایانه مرزی شلمچه و چذابه،  باید مردم را به استفاده از این ظرفیت ها و انتخاب این دو مرز برای تردد ترغیب کرد.

وی بیان کرد: صدا و سیمای مرکز آبادان و دیگر رسانه ها می توانند این ظرفیت ها را به مردم معرفی کنند.

فخاران تاکید کرد: همه به دنبال فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای زائران اربعین حسینی هستیم.