شناسهٔ خبر: 73062 - سرویس استان‌ها

برگزاري نشست هم انديشي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گیلان

مهندسي درنشست هم انديشي مديركل راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان راهكارهاي لازم براي بهبود فرايندهاي اين سازمان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان گیلان، اين جلسه كه در سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد،  طرفين راهكارهاي لازم براي بهبود فرايندهاي سازمان نظام مهندسي استان مورد بحث و بررسي قرار دادند.

ماکان پدرام مديركل راه وشهرسازي استان در اين جلسه با اشاره به نقش مهم و تأثيرگذار سازمان نظام مهندسي گفت: رعايت مقررات ملي ساختمان و بهبود نظارت مهندسين در فرايندهاي ساخت و ساز بسيار با اهميت بوده و مي بايست در اين زمينه تعامل و همكاري بين اداره كل راه وشهرسازي، سازمان  نظام مهندسي ، شهرداري در راستاي ارتقاء كيفيت خدمات مهندسي و جلوگيري از ساخت و سازهاي غير قانوني بيش از پيش افزايش يابد.

وی با بیان اینکه ۱۶دفتر نمایندگی جهت تشکیل امورات مهندسی ساختمان دراستان فعال است تصریح کرد:سازمان نظام مهندسی با ۲۲هزار نفر عضو بعنوان یکی از بزرگترین تشکیلات در بخش صنعت ساختمان فعالیت دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان شکوفایی اقتصاداستان را در رونق صنعت ساختمان دانست وافزود: گردش مالی و اشتغال زایی این حوزه در استان  بسیارحائز اهمیت است.

وی افزود: در سال ،۹۶ سه میلیون وسیصدهزار متر مربع ساخت وساز در استان انجام شده این در حالیست که در مدت مشابه آن در سال ،۹۷ چهار میلیون و پانصد هزار متر مربع  ساخت وساز صورت گرفت وشاهد رشد مطلوب در این عرصه بودیم اما در شش ماهه نخست سالجاری بالغ بر یک میلیون و هفثتصد هزارمتر مربع ساخت وساز صورت گرفته که اندکی کاهش را نشان می دهد.

پدرام با بیان اینکه رعایت ضوابط شهرسازی از نظر سیما ومنظر شهری واز نظر سازه ای باید به جد از اولویت های اعضاء نظام مهندسی باشد،خاطرنشان کرد:استفاده از تخصص بومی بویژه در بخش شهرسازی وتهیه نقشه های تفصیلی در شهرهای گیلان با همکاری متخصصین در نظام مهندسی می تواند شاهد تغییرات مثبت در شهرهای گیلان باشیم وبا توجه به اینکه ۳هزار واحد برای طرح اقدام ملی مسکن در گیلان برنامه ریزی شده است، مجموعه نظام مهندسی با نقش اثر گذار درصنعت ساختمان  ،می تواند بسیار کمک کننده باشد.