شناسهٔ خبر: 73070 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگاران:

ظرفیت ساخت بالگرد در کشور وجود دارد

مراسم هفتادمین سالگرد دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری محمد اسلامی ضمن اعلام این مطلب که جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، توانسته مسیر یابی کرده و به حرکت خود در مسیر توسعه ادامه دهد، گفت: هم اکنون بخشی از بالگردهایی که در نیروی پلیس، هلال احمر و نیروهای مسلح در حال بهره برداری است ساخت داخل هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری گفت: از مهمترین دستاوردهای صنعت هوایی کشور، نیروی و سرمایه انسانی فعال در این صنعت است که در تمامی رشته ها در بخش های مختلف صنعت هوایی از طراحی گرفته تا ساخت، بهره برداری و تعمیرات سرآمد هستند.

وزیر راه و شهرسازی از دیگر دستاوردهای صنعت هوایی کشور را خودکفایی نسبی کشور در بخش تکنولوژی، تحقیق، توسعه عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در بخش های طراحی و ساخت قطعات هواپیما و همچنین طراحی محصولات هوانوردی توانسته به دستاوردهای بزرگی نائل شود. همچنین، به رغم تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، کشور توانسته مسیریابی کند و حرکت توسعه خود را به رغم تحریم ها ادامه دهد که در این بخش و دانش، کشور قابلیت صدور این دانش را به دیگر کشورها دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص تامین قطعات بالگردها نیز اعلام کرد: در کشور تولید بالگرد انجام شده است و هم اکنون بخشی از بالگردهایی که در نیروی پلیس، هلال احمر و نیروهای مسلح در حال بهره برداری است ساخت داخل هستند.

اسلامی تاکید کرد: ظرفیت ساخت بالگرد در داخل کشور وجود دارد و اتفاقا در ساخت بالگرد ایران در وضعیت مناسبی قرار دارد.