شناسهٔ خبر: 73112 - سرویس ریلی

مدیرعامل راه آهن:

آمار شهدا، آزادگان و جانبازان کارنامه درخشان راه آهن در زمان دفاع مقدس است

مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، با بیان این که وجود آمار شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان مدال درخشانی بر سند راه‌آهن است، گفت: امنیت امروز کشور ما مدیون ایثارگری و از جان گذشتگی های رزمندگان اسلام در زمان دفاع مقدس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» همزمان با هفته دفاع مقدس، در مراسم تکریم از رزمندگان سرافراز راه آهن اظهارداشت: وجود ۲۳۶ شهید، ۹۸۴ جانباز، ۵۳ آزاده و ۱۶۰۸ رزمنده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که کارکنان راه آهن در زمان هشت سال دفاع مقدس، علاوه بر خدمت مجاهدانه در راه آهن نقش برجسته ای در جبهه های نور علیه ظلمت نیز ایفا کرده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: جا دارد رشادت ها و دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس در دانشگاه های جنگ دنیا تدریس شود که چطور مردم سرافراز ایران توانستند با رشادت، بصیرت و غیرت صحنه های با شکوه و درخشانی را در جبهه های جنگ تحمیلی خلق کنند.
مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: روحیه جهادی در بین خانواده بزرگ راه آهن همواره موج می زند و ما امروز به پشتگرمی این نیروی انسانی ارزشمند و کاردان می توانیم برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور گام‌های اساسی برداریم تا به جایگاه واقعی برسیم.
رسولی اظهارداشت: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام ماه محرم فرصتی است تا بار دیگر شجاعت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در زمان جنگ تحمیلی به جوانان و نسل های جدید منتقل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: امروز بازهم ما در شرایط جنگی قرارداریم و دشمن با اعمال تحریم های ظالمانه در تلاش است تا ملت ایران را تسلیم کند، اما شاخص ها نشان می دهد که دشمن برای دستیابی به این هدف خود، ناگام مانده است.
وی تاکید کرد: در راستای قطع وابستگی ها امروز بسیاری از قطعات مورد نیاز صنعت ریلی کشور در داخل تولید می شود و این سبب شده ما با آرامش خاطر بیشتری برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد حمل ونقل ریلی برنامه ریزی کنیم و در این مسیر راه آهن در تلاش است با نگاه به ظرفیت های داخلی تمام وابستگی های جدی کشور در این بخش، به خارج قطع شود.
مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: ما مصمم هستیم با همدلی و صمیمیت با استفاده از ظرفیتهای داخلی به خصوص در شرایط جنگ اقتصادی، برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در راه آهن گام‌های اساسی برداریم.
رسولی با اشاره به سفر خود به همراه وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به اصفهان یادآورشد: خوشبختانه در این سفر شاهد تولید انبوه ریل در ذوب آهن اصفهان بودیم و مطمئن هستیم که ریل مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و من از تلاش های تمام دست اندرکاران در این زمینه ممنون هستم.
در ادامه این مراسم فرمانده بسیج راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هفته دفاع مقدس به همه مردم ایران تعلق دارد و همه مردم ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس حضوری پررنگ در این حماسه داشتند و کارکنان راه آهن نیز با انجام کارهای بزرگی در طول ۸ سال دفاع مقدس، با روحیه خوبی ظاهر شدند.
سرهنگ «داود عباس زاده» تاکید کرد: بعد از نیروهای مسلح و جهاد، پرسنل راه آهن در زمان جنگ تحمیلی نقش مهمی را در دفاع از سرزمین های اسلامی بر عهده داشتند و باید تلاش کنیم با ارائه اسناد و مدارک این نقش ارزشمند را به ثبت ملی برسانیم.
وی با بیان اینکه تجلیل از آزادگان، جانبازان و رزمندگان اسلام وظیفه همه آحاد ملت است، گفت: رشادت ها، دلسوزی ها، خلاقیت ها و از جان گذشتگی های مردم در دوران دفاع مقدس، امروز ما را روسفید کرده است.

شایان ذکر است، همزمان با هفته دفاع مقدس راه آهن جمهوری اسلامی ایران به همراه تمام سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه وشهرسازی در نمایشگاهی در موزه دفاع مقدس اقدامات و دستاوردهای ۸ سال جنگ تحمیلی را در معرض دید عموم مردم قرار داده است.