شناسهٔ خبر: 73115 - سرویس هوایی

صنعت هوانوردی از آغاز تا پايان دفاع مقدس

مراسم برگزاري نخستين نمايشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازي در هشت سال دفاع مقدس فرصتی برای مرور تحولات صنعت هوانوردی در آن دوران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، به مناسبت هفته دفاع مقدس، نخستین نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس برگزار شده  است که شرکت فرودگاه ها نیز با پخش فیلم ها و تصاویر مرتبط با نقش فرودگاه ها در هشت سال دفاع مقدس و نیز نمایش تعدادی از تجهیزات ناوبری و مخابراتی شرکت در بخش صنعت هوانوردی در این نمایشگاه حضور دارد.

با آغاز تجاوز نظامی عراق به ایران به صنعت هوانوردی در تمام ابعادش حمله شد و با بمباران مکرر هواپیماهای عراقی روی فرودگاه های مشترک با نظامیان و فرودگاه های غیرنظامی روبه رو بودیم.

در آن دوران بیشترین لطمه به فرودگاه های آبادان، اهواز، بوشهر، کرمانشاه، سنندج، تبریز، اصفهان و حتی مهرآباد تهران وارد شد و سطوح پروازی بویژه باند پرواز فرودگاه ها مورد هدف قرار گرفتند.

با این حال طبق روال خدمات فرودگاهی به مسافران انجام و پروازها صورت گرفت. در این شرایط  شاهد ارایه خدمات فرودگاهی ویژه دوران جنگ نظیر نقل و انتقال تجهیزات و ادوات نظامی، حمل و نقل نیروها بویژه فرماندهان، پزشکان و سایر نیروهای مردمی بودیم و در آن دوران سطوح پروازی خسارت دیده از حمله های جنگی بازسازی شدند.

ادامه حیات صنعت هوانوردی کشور مرهون جانفشانی عده زیادی از کارکنان فرودگاهی در حین انجام وظیفه در فرودگاه های کشور و نیز جانفشانی عده ای از متخصصان است که به طور مستقیم وارد کارزار نبرد با بعثیان شدند و به درجه رفیع شهادت و یا افتخار جانبازی و آزادگی رسیدند.

امروز نیز شاهد افتخارآفرینی دوباره کارکنان فرودگاهی در مقابله با تحریم های ظالمانه جهان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از تجربه هشت سال دفاع مقدس و روحیه جهادی و پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم.