شناسهٔ خبر: 73118 - سرویس جاده‌ای

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال آینده آسفالت می‌شود

عبدالهاشم حسن نیا عبدالهاشم حسن‌نیا گفت: با توجه به واگذاری راه‌های روستایی به این سازمان تا پایان سال آینده، پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان "سرخس" در شمال‌شرق خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه دو هزار کیلومتر از راه‌های روستایی تا پایان امسال و سه هزار کیلومتر باقی‌مانده نیز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد می‌رسد، گفت: بیشتر این راه‌ها در استان‌های کم‌برخوردار و دارای کمترین راه‌های روستایی به بهرداری می‌رسد.

وی افزود: هدف از این اقدام تحول در راه‌های روستایی به عنوان قطب جا‌به‌جایی و تبادل محصولات کشاورزی است تا از این طریق کمکی به بهبود و رونق زندگی و کسب و کار روستایی شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص افزایش سوانح در جاده‌های روستایی به خاطر آسفالت شدن آن‌ها گفت: این که استفاده نادرست از ابزاری موجب تصادف شود نمی‌تواند دلیلی برای استفاده نکردن آن در کشور شود لذا آسفالت جاده‌های روستایی نمی‌تواند به این دلیل متوقف شود.

حسن‌نیا افزود: ساخت راه‌های روستایی بر اساس مشخصات فنی با ایجاد فرایند کنترل در رفتار رانندگان این مسیرها باید انجام شود و اگر نقصی در این زمینه وجود دارد باید با اقدام مشترک با پلیس راه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد ترددها مربوط به راه‌های شهری و اصلی است گفت: راه‌های روستایی تردد کمی دارند اما اگر برخی مسیرها به واسطه تجمع و تردد کشاورزان پر رفت‌و‌آمد شود راه اصلی محسوب‌شده و نظارت بیشتری بر آن‌ها اعمال می‌شود.