شناسهٔ خبر: 73126 - سرویس استان‌ها

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر کشور مطرح کرد:

آمادگی ۸۰۰۰ ناوگان حمل ونقل مسافر برای حمل ونقل زوار اربعین/ بازگشت زوار از مرز مهران دو مرحله‌ای خواهد بود

باقرجوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور از آمادگی ۸۰۰۰ ناوگان و حمل ونقل مسافر برای انتقال زوار اربعین در کل کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، داریوش باقرجوان در جلسه هماهنگی ستاد اربعین  که با حضور مدیران کل و معاونین حمل ونقل هشت استان کشور، تشکل های صنفی حمل ونقل مسافر کشور و استان برگزار شد، اظهار کرد: دو هزار و ۵۴۰ شرکت حمل ونقل مسافر با ۴۰ هزار راننده مسئولیت حمل ونقل زوار اربعین در کل کشور را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه استان اصفهان همواره  به واسطه وسعت و ظرفیت بالای ناوگان حمل ونقل مسافر محور اقدامات و حرکت های مهم  کشوربوده است، گفت: عملکرد این اداره کل در حوزه حمل ونقل مسافر درخشان است.

باقرجوان با اشاره به افزایش دو ونیم برابری تعداد زوار کربلا در تاسوعا و عاشورا سال جاری گفت: پیش بینی می شود تعداد زوار اربعین نیز در سال جاری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تحلیل آمار و اطلاعات سال گذشته لزوم برنامه ریزی حمل ونقل مسافران در مرز مهران را دوچندان می کند، گفت: در سال جدید با هماهنگی های انجام شده سفر مسافران  از این مرز به صورت دو بخشی انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور تصریح کرد: در واقع مسافران از مرز مهران با توجه به مقصد نهایی خود به یکی از شهرها اندیمشک، همدان و کرمانشاه منتقل شده و سپس در مرحله دوم به مقصد نهایی خود انتقال می یابند.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی، سفرهای رفت دربازه زمانی طولانی تری شکل می گیرد اما سفرهای برگشت فشرده تر شده و افزایش تقاضا به شبکه حمل ونقل مسافر فشار مضاعفی تحمیل می کند.

باقرجوان به مردم اطمینان داد که شبکه حمل ونقل مسافر کشور تمام توان خود را برای انجام سفرهای ایمن و راحت مردم وزار اربعین به کار خواهد گرفت.