شناسهٔ خبر: 73127 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی:

سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری، گامی در راستای تحقق توسعه پایدار اقتصادی است

جلسه قزوين سامانه پنجره واحد الکترونیک سرمایه گذاری روزنه ایی به توسعه اقتصادی و گامی موثر در راستای شفاف سازی و سالم سازی می باشد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با بیان اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری و کارآفرینی با رفع موانع موجود و افزایش اشتغال و تولید، روزنه ایی به توسعه اقتصادی است گفت: سامانه پنجره واحد الکترونیک سرمایه گذاری، گامی موثر در راستای شفاف سازی و سالم سازی و اقدامی امید بخش برای سرمایه گذاران می باشد .

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت: در همین راستا در چهارمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، موضوع اجرای سامانه پنجره واحد الکترونیک و چگونگی چرخه اجرایی آن در جلسه مطرح و مصوب گردید.

وی در ادامه بیان داشت : در این سامانه که با هدف کمک به توسعه اقتصادی و اطلاع رسانی مناسب به سرمایه گذاران داخل و خارج و بررسی و رفع موانع و تسهیل امر سرمایه گذاری طراحی شده است،  امور اجرایی مربوط به سرمایه گذاران بطور مستمر تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

اسماعیلی همچنین اظهار داشت: با توجه به عزم استان مبنی بر اجرای طرح سامانه پنجره واحد در جهت کاهش مدت زمان صدور مجوز پروژه های سرمایه گذاری، موضوع در جلسات کارشناسی با حضور نماینده اداره اقتصاد و دارایی و اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذار و اعضا گروه کارشناسی کارگروه زیربنایی مطرح  شد.

وی افزود: چرخه ممکن به منظور اخذ مجوزات الکترونیکی و چگونگی تکمیل استعلامات و راهکارهای جذب سرمایه گذار، با همکاری دبیرخانه تبصره ۱ ماده ۱، دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و اداره اقتصاد و دارایی استانداری در دبیرخانه کارگروه در مرحله تدوین و ابلاغ میباشد .

اسماعیلی بیان داشت: در همین راستا مقرر گردید در جهت بالا بردن قابلیت سامانه و تسریع در روند پاسخگویی، اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری، بر اساس پاسخ دستگاه های ذیربط، شاخص های سرمایه گذاری را احصا و جهت اعمال در سامانه، موضوع را به دبیرخانه کارگروه گزارش و دستگاه های ذیربط نیز محدودیت های سازمانی خود را در پهنه استان، به منظور بارگذاری در سامانه، به دبیرخانه اعلام نماید.

همچنین لیدا معروفی سرپرست دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اداره اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و شرایط مناسب استان که مستعد جذب سرمایه گذاران می باشد ، ضروری است در جهت جذب سرمایه گذاری ها در سطح استان و تسریع در روند صدور مجوزات، کلیه دستگاه های مرتبط با فرایند صدور مجوز سرمایه گذاری ، با هدف کارآمدسازی اطلاعات و رعایت دقیق قوانین و مقررات، همکاری لازم را در جهت اجرای سامانه داشته باشند.

وی افزود: از مزایای این سامانه میتوان به این نکته اشاره کرد که دارای مزایایی از جمله کاهش اتلاف منابع انسانی و هزینه ها، کاهش خطای غیر عمد، انجام امور به صورت منسجم، امنیت بیشتر، حذف تشریفات اداری، شفاف سازی و از بین بردن انحصار اطلاعات می باشد را داشته باشند .