شناسهٔ خبر: 73142 - سرویس استان‌ها

سيستمهای روشنايی و تهويه، تونل قلاجه ايلام تا ۱۵ مهرماه امسال راه اندازی می‌شود

روشنایی تونل مديركل راه و شهرسازی استان ايلام در بازديد از آخرين مراحل اتصال خط انتقال برق تونل قلاجه از بازگشايی اين تونل به صورت استاندارد تا پانزدهم مهرماه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام، علي اصغركاظمي در اين بازديد گفت:  تونل قلاجه در محور ايلام- ايوان- اسلام آباد غرب- كرمانشاه قرار دارد، طول اين تونل ۲۵۰۰ متر بوده كه ۱۲ كيلومتر گردنه پر پيچ و خم با شيب زياد كه در زمستان مه گير و برف گير است را حذف و بيش از ۱۰ كيلومتر محور مذكور را كوتاه تر مي كند. اين تونل در اربعين سال گذشته با روشنايي موقت و بدون تهويه براي كاستن از ترافيك محور حميل – ايلام زير بار ترافيك قرار گرفت اما از سال گذشته تا كنون با پي گيريهاي بسيار و تأمين اعتبار لازم تا ۱۵ مهر به صورت استاندارد زير بار ترافيك خواهد رفت.

وي خاطر نشان كرد: براي ايجاد روشنايي استاندارد اين تونل دو لاين تأسيسات روشنايي به طول ۵ كيلومتر و ۴۰ دستگاه جت فن براي تهويه گازهاي سمي و خطرناك نصب شده و هم اكنون خط انتقال برق به طول ۱۰ كيلومتر از فيدرگيلان غرب در حال نصب و اتصال مي باشد كه براي اين خط انتقال ۳۰ كيلومتر كابل در سه خط به كار رفته است.

مديركل راه و شهرسازي استان افزود: با بهره برداري از تونل قلاجه و تقسيم ترافيك بين دو محور كرمانشاه- حميل- ايلام و كرمانشاه- ايوان - ايلام  در ايام اربعين  انتظار مي رود ديگر شاهد گره ترافيكي و افزايش مدت زمان سفر در اين محورها نباشيم.