شناسهٔ خبر: 73148 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۸۰ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان سمنان

تردد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از ثبت بیش از ۸۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، احسان منصورکیایی با اشاره به اینکه پنجاه و شش دستگاه تردد شمار برخط (۲۸ مقطع بصورت رفت و برگشت) در محورهای مواصلاتي استان جهت دریافت داده‌های تردد محورها نصب شده اند اظهار داشت : مجموع تردد در محورهای مواصلاتی استان طی شش ماهه نخست امسال به بیش از ۸۰ میلیون رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو نیم درصد افزایش داشته است .

وي با اشاره به اینکه  مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربینهای نظارت ترافیکی، سیستمهای ترددشماری و دیگر سامانه های هوشمند انجام می گیرد افزود : بر اساس نتایج استخراج شده سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد در محورهای استان ۲۰ درصد بوده که بر این اساس استان سمنان رتبه هفتم را درخصوص درصد وسایل نقلیه سنگین عبوری را داراست .

منصور کیایی گفت  : طی شش ماهه نخست امسال ، شهریور ماه با ثبت شانزده میلیون و سیصد هزار  تردد بیشترین مقدار تردد  ماهانه را به خود اختصاص داده است .

مدیر کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در ادامه گفت : پرترددترین روز در شش ماهه نخست امسال ،  روز  جمعه  ۲۲/۰۶/۹۸ بوده که میانگین تردد در بزرگراه امام رضا(ع) به بیشترین مقدار خود رسیده است که این حجم  ناشی از سفرهای بازگشت و پایان تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی در باند شمالی بزرگراه (مسیر مشهد- تهران) بوده است.