شناسهٔ خبر: 73165 - سرویس استان‌ها

اصلاح زودبازده جاده های كرمان با آسفالت حفاظتی فوگ سيل

روکش معاون اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان از اجراي ۱۲۰ كيلومتر روكش آسفالت حفاظتي فوگ سيل در محورهاي پر تردد استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان، احسان عراقي زاده اظهار داشت: براي اجراي اين ۱۲۰ كيلومتر روكش آسفالت حفاظتي فوگ سيل بيش از ۴ ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي در ۲ ماه انجام شده است.

عراقي زاده افزود: اين نوع روكش آسفالت كه بدون استفاده از پوشش سنگدانه اي و مصالح و به منظور احياء سطوح آسفالتي استفاده مي شود در محورهاي انار- رفسنجان و كرمان- سيرجان اجرا شده و بزودي انجام  فوگ سيل بر روي محور سيرجان- شهربابك نيز انجام خواهد شد.

معاون اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان تصريح كرد: روكش آسفالت فوگ سيل، مقاومت آسفالت را در برابر فرسايش بالا مي برد و علاوه بر تمايز رنگ به غلطك زني نياز ندارد  و با ضخامت كم ، هزينه اجراي كمتري در مقايسه با ساير طرح هاي آسفالتي دارد، همچنين از سرعت اجراي بسيار بالايي برخوردار مي باشدكه اين ويژگي ها، فوگ سيل را صاحب مزيت هاي بيشتري در مقايسه با انواع ديگر روكش هاي آسفالت مي نمايد.