شناسهٔ خبر: 73197 - سرویس هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشور مطرح کرد

راه‌های هوايی کشور بر اساس استانداردهای جهانی در دوران دفاع مقدس حفظ شده بود/ ايمنی و حيات حمل و نقل هوايی ايران با وجود تحريم‌ها ادامه دارد

علی عابدزاده رييس سازمان هواپيمايی کشوری بر نقش مهندسان صنعت هوايی ايران در حفظ راه‌های هوايی بر اساس استانداردهای جهانی با وجود شرايط سخت دوران دفاع مقدس تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، علی عابدزاده که در نخستین نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس در حاشیه بازدید از غرفه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این مطلب عنوان کرد: صنعت حمل و نقل هوایی بسیار خاص و ویژه است و در زمان بروز مشکلات پیچیده و استراتژیک، شرایط خاص و نیز زمانی که توسعه کشور مطرح است نقش مهمی را ایفا می کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برقرارماندن پروازها در مناطق جنگی از جمله خوزستان با وجود بمباران های دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم در دوران دفاع مقدس پابرجا نگهداشتن امکانات و تجهیزات صنعت هوانوردی در دوران دفاع مقدس و حفظ راه های هوایی بر اساس استانداردهای جهانی به همت متخصصان داخلی بود که هم شرکت های خارجی و نیز شرکت های داخلی در آن شرایط دشوار بتوانند از آسمان ایران استفاده کنند.

وی افزود: با اینکه بیشتر تجهیزات ناوبری آن زمان ساخت کشورهای غربی بودند و با تحریم مواجه شدیم متخصصان ایرانی توانستند تعمیر و نگهداری این تجهیزات را به خوبی انجام دهند و در حفظ ایمنی و حیات صنعت حمل و نقل هوایی موثر بودند.

عابدزاده تصریح کرد: اکنون نیز که با تحریم های شدت دار آمریکا روبه رو هستیم دانش مهندسان ایرانی مانع صدمه رسیدن به ناوگان هوایی کشور و تحقق آرزوی دشمنان است.