شناسهٔ خبر: 73212 - سرویس استان‌ها

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد :

كاهش ۲۷ درصدی فوتی‌های رانندگی سرصحنه در محورهای برون شهری مازندران

تصادف جاده‌ای مدير كل راهدرای و حمل و نقل جاده ای مازندران از کاهش ۲۷ درصدی فوتی های سر صحنه تصادفات رانندگی در ۶ ماهه اول سال در محورهای برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : هر ساله در شش ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده ای از سفر های بومی و غیر بومی در سطح استان و در نتیجه افزایش تصادفات و فوتی های رانندگی می باشیم که خوشبختانه در سالجاری با گستردگی عملیات راهداری و ایمن سازی جاده ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی های منجر به آن بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود:با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی ، مازندران موفق به کاهش متوالی سه ساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راههای برون شهری و روستایی گردیده است .

وی اظهار داشت : بر اساس آمار منتشره از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ، علل وقوع تلفات جاده‌ای ،  ۳۱ درصد عدم توجه به جلو  ۲۳ درصد انحراف و تجاوز به چپ ۱۸ درصد تخطی از سرعت مطمئنه ۹ درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ۵ درصد عدم رعایت حق تقدم  و مابقی سایر موارد اعلام شده است.

 نجفی در ادامه بیان داشت : بدون تردید کاهش فوتی های رانندگی و افزایش ایمنی در راه ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه ، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی ، همکاری و تعامل با سایر دستگاههای ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیتهای کمیسیون های اجرایی ایمنی در سطح استان می باشد.

مدير كل راهدرای و حمل و نقل جاده ای  استان مازندران افزود: در راستاي كاهش تصادفات و فوتی های رانندگی ، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده ، امید است با تداوم اقدامات اجرایی و آموزشی ، روند کاهشی تصادفات و فوتی ها تا پایان امسال ادامه یابد.