شناسهٔ خبر: 73213 - سرویس استان‌ها

از ابتدای امسال تا به امروز ؛

۶۷ کیلومتر ازجاده‌های مازندران شانه‌سازی شد

گريدر سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ایمن‌سازی و شانه سازی ۶۷ کیلومتر ازجاده های استان با اعتباری بالغ بر۲۰ میلیارد به منظور حفظ حريم راه ها و افزايش ضریب ايمني تردد وسايل نقليه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت: راه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیربنایی در توسعه محسوب شده که این مقوله در مازندران با توجه به جایگاه ویژه اش در اقتصاد کشور و حجم بالای تردد، اهمیت دوچندانی دارد.

وی ادامه داد : به همین منظور این اداره کل به بکار گیری تجهیزات، ماشین آلات راهداری و امکانات خود با هدف بالابردن ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه، نسبت به ایمن سازی، شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی خاکی محورهای شریانی سوادکوه، هراز، کندوان و ساری – کیاسر (فولاد محله)، رویان - نوشهر و راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان جویبار به طول ۶۷ کیلومتر  و با اعتباری بالغ بر ۲۰  میلیارد ریال اقدام کرد.

جهانیان گفت: استان مازندران به دليل شرايط جغرافيايي و محيطي از جمله استان‌های است كه تعدد روستاها در آن زياد بوده ، لذا بهسازي و ايمن‌سازي راه‌هاي ارتباطي يكي از اولويت‌هاي اصلي و مهم كاري اين اداره  کل است، لذا شانه‌سازي‌ها، پاكسازي و حفظ حريم جاده‌ها‌، تامين فضاي پارك اضطراري خودروها در كاهش سوانح جاده‌اي موثر است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقش بسیار مهمی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه عواملي مانند خستگی و خواب‌آلودگی، حواس‌پرتی و عجله در تصادفات نقش اساسي داشته، تصریح کرد: رانندگان در مسافت‌های طولانی پس از ۲ ساعت رانندگی، حتماً استراحت ۱۵ دقیقه‌ای را جدی بگیرند تا سفر ایمن‌تری را برای خود، خانواده و سایر هموطنان فراهم کنند.

وی ابراز اميدواري كرد : ان شاالله بتوانيم گام هاي ارزنده اي در سايه تعامل و همدلي و خدمت صادقانه همچون گذشته براي ايجاد يك راه مناسب و ايمن در اين خطه ولايت مدار برداريم.