شناسهٔ خبر: 73244 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی؛

خدمات‌رسانی فضاهای درمانی پس از حوادث اهمیت خاصی دارد/ بهره‌برداری ۱۲ پروژه جدید بیمارستانی تا پایان سال

علیزاده محمدجعفر علیزاده از بهره‌برداری ۱۲ پروژه جدید بیمارستانی تا پایان سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: خدمات‌رسانی بی‌وقفه فضاهای درمانی پس از حوادثی مانند زلزله از اهمیت خاصی برخوردار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در حاشیه همایش بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۱۲ پروژه بیمارستانی در سال ۱۳۹۸ گفت: افتتاح این بیمارستان‌ها از نیمه اول امسال آغاز شده و در حال حاضر نیز چهار پروژه بزرگ بیمارستانی مانند بیمارستان‌ ۲۳۵ تختخوابی بروجن، بیمارستان ۱۳۰ تختی پارس آباد و بیمارستان ۲۲۰ تختی بهشهر آماده بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه ۵۰ درصد بیمارستان‌های قدیمی مقاوم نیستند، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بحث مقاوم‌سازی این فضاها مقرون به صرفه نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیمارستان‌های جدید در بسیاری شهرها جایگزین بیمارستان قدیمی می‌شوند، ادامه داد: خوشبختانه بیمارستان‌های جدید براساس آیین‌نامه‌های به‌روز ساخته شده و در مقابل زلزله مقاوم هستند تا جایی که اگر اعتبار لازم تأمین شود می‌توان فضاهای درمانی جدید بیشتری را جایگزین بیمارستان‌های قدیمی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه امروزه بحث استفاده بی‌وقفه از بیمارستان‌ها اهمیت فراوانی دارد، اظهار کرد: ممکن است بیمارستانی پس از زلزله تخریب نشود، اما قابلیت خدمات‌دهی نیز نداشته باشد که باید با پیش‌بینی‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای برای چنین روندی تدبیر اندیشیده شود.

محمدجعفر علیزاده در ادامه درباره روند ساخت مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۵ درصد رسیده است و با وجود تنگناهای اعتباری کار ساخت این پروژه ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای تعریف منابع جدید مالی در پروژه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران خبر داد و افزود: اگر منابع مالی مورد نیاز پروژه تأمین شود، توان فنی تکمیل آن طی دو سال وجود دارد.

به نقل از روابط عمومی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: عملیات ساخت پروژه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران به‌گونه‌ای پیش می‌رود که هم‌زمان استفاده از آن نیز مقدور باشد تا جایی که طی یک سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون نفر از خدمات آن استفاده کرده‌اند.