شناسهٔ خبر: 73272 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان:

۱۵ کیلومتر از پروژه‌ چهار خطه تویسرکان - کنگاور  زیر بار ترافیک است و ۱۸ کیلومتر باقیمانده در حال اجرا است

اصغري علی محمد اصغری در تشریح اقدامات یکسال اخیر اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: قطعه سوم پروژه‌ چهار خطه تویسرکان - کنگاور در بهمن ماه ۹۶ با اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی  کلنگ‌زنی شده که هم‌اکنون با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال انجام است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "علی محمد اصغری " گفت: طرح چهار خطه تویسرکان – کنگاور  به طول ۳۳ کیلومتر از شهرستان تویسرکان به سمت سه راهی کنگاور در محدوده حوزه استحفاظی استان همدان  واقع شده که ۱۵ کیلومتر از آن (تویسرکان تا سه راهی فرسفج) در دو قطعه ۵ و ۱۰ کیلومتری با اعتباری به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک است و از ۱۸ کیلومتر باقیمانده، قطعه سوم و چهارم به طول ۴.۸ و ۵.۶ کیلومتر در حال اجرا است.

پيشرفت ۶۵ درصدی در قطعه سوم طرح چهار خطه تویسرکان – کنگاور 

وی خاطر نشان کرد: قطعه اول و دوم این پروژه در بهمن ۹۶ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید و قطعه سوم نیز در بهمن ماه ۹۶ با اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی  کلنگ‌زنی شده که با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال انجام است.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان گفت: قطعه چهارم نیز در بهمن ماه ۹۷ با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شده که با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال انجام است .

محمد اصغری اضافه کرد: پروژه راه روستایی باقر آباد نیز در بهمن ۹۷ با مبلغ ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به طول ۵۰۰ متر به بهره برداری رسیده است ، همچنین راه روستایی سوتلق به طول ۱۱۰۰ متر  نیز در شهریور ۹۷ با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

 وی ادامه داد : هدف از اجرای این پروژه افزایش ظرفیت ترافیک و ایمن‌سازی محور با توجه به تردد بالای وسائط نقلیه ، سهولت جابه‌جایی محصولات کشاورزی و صنعتی ،ارتباط بزرگراهی تویسرکان و دیگر شهرهای همجوار با غرب کشور، ایجاد مسیر جایگزین همدان، اسدآباد و کنگاور به همدان، تویسرکان و کنگاور است.

پيش بيني مي‌شود پروژه ساخت بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان پايان امسال به اتمام برسد

وی به پروژه ساخت بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان نیز اشاره کرد و گفت:  سال آغاز این پروژه ۱۳۸۷ بود که پیش‌بینی سال پایان آن نیز سال ۱۳۹۸  برآورد شده است .

محمد اصغری  ادامه داد: این بیمارستان دارای ۵ طبقه با اسکلت بتنی و دارای ۱۵۴ تخت بستری با مساحت زیربنا به متراژ ۱۶۹۳۴مترمربع است، مساحت زمین به متراژ ۴۶۷۶۲ مترمربع و دارای ۴ بلوک مجزا و قسمت‌های الحاقی و مستحدثات جانبی است، این بیمارستان دارای بخش‌های سی تی اسکن، دیالیز، اهدای خون، اورژانس، درمانگاه (دندانپزشکی، رادیولوژی، چشم پزشکی، واکسیناسیون و...)، آندوسکوپی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، ICU، NICU، LDR، زنان و زایمان، کودکان، CCU، جراحی، داخلی و اداری و مهد کودک و پد بالگرد است.

وی هدف از اجرای این پروژه را کمبود و فرسوده بودن فضاهای بهداشتی و درمانی شهرستان تویسرکان و لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه  دانست.

وی از پیگیری تجهیز فضاهای ۵ گانه (سیستم استریل مرکزی، رختشویخانه، تجهیزات آشپزخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی) توسط دانشگاه علوم پزشکی خبر داد .

پروژه ساخت مجتمع اداری بخش فرسفج نیز دیگر پروژه ای بود که رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان به آن پرداخت و گفت: این پروژه سال ۱۳۹۱  شروع شده که سال ۱۳۹۸  به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرد:  ساخت مجتمع اداری بخش فرسفج با زیربنای ۳۴۲ مترمربع و مساحت عرصه ۵۰۰ مترمربع در ۳ طبقه انجام میشود که هدف از اجرا ی ان توسعه و سامان‌دهی برخی از ادارات در شهر فرسفج در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم منطقه است.

محمد اصغری  آخرین اقدامات انجام شده پروژه را پایان یافتن سفت کاری ،عملیات نازک‌کاری شامل نماکاری، سفیدکاری، کاشی‌کاری و نصب پنجره دانست. و گفت:اقدامات لازم جهت نصب انشعابات در حال پیگیری است.

وی از بازنگری طرح جامع تویسرکان خبر داد وی بیان کرد: با توجه به پایان افق طرح و توسعه ساخت و سازها در سطح شهر تویسرکان، بازنگری طرح تفصیلی ضروری می‌باشد وابراز امیدواری کرد که در سال ۹۸ بازنگری طرح جامع به اتمام برسد.

وی آخرین  اقدامات انجام شده برای اجرای پروژه را به‌روزرسانی نقشه‌های وضع موجود، مطالعات ترافیکی و پروژه در مرحله تصویب الگوهای توسعه و پیشنهاد طرح توسط مشاور دانست .

وی افزود: شهر تویسرکان دارای ۱۸۸ هکتار بافت فرسوده مصوب میباشد و محدوده های هدف باز آفرینی شهر تویسرکان ۲۵۴.۵ هکتار است که حدود ۲۵ درصد مساحت شهر را شامل میشود که در سال ۹۷ ، ۳۶ فقره و در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ ، ۴۳ فقره تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت شده است و کلنگ زنی پروژه بهسازی محله مرکزی تویسرکان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به مبلغ ۱.۲ میلیارد تومان در هفته دولت ۹۸ انجام شد.