شناسهٔ خبر: 73329 - سرویس استان‌ها

رفع تصرف ۹۳۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی در ۶ ماهه اول امسال

رفع تصرف مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی از رفع تصرف اراضی ملی به میزان ۹۲۹۶۶ مترمربع و به ارزش ریالی ۶۵۹ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال در زمینه املاک و با اقدامات انجام شده از طرف یگان حفاظت و همکاری  ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها، رفع تصرف فوری اراضی ملی به تعداد ۶ فقره وبه میزان ۷۳۶۱۸ مترمربع و ارزش ۵۶۶ میلیون ۸۰۰ هزار ریال و اجرای حکم قضایی به تعداد ۲ فقره و به میزان ۱۹۳۷۸ مترمربع  به ارزش ریالی ۹۲۲۰۰ میلیون ریال در سطح استان انجام شد.

این مقام مسئول افزود: بیشترین رفع تصرف از نظر مساحت متعلق به شهرستان اراک به میزان ۴۵۹۱۵ مترمربع و به مبلغ حدود ۵۳۳ میلیارد ریال می باشد .

احمد مرزبان در ادامه گفت: کمترین میران تصرف از نظر مساحت متعلق به شهرمحلات به میزان ۳۰۰ مترمربع و به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال و پس از آن شهرهای خمین با متراژ ۷۰۰ مترمربع و شازند با متراژ ۳۳۶۰ مترمربع است.

وی متذکر شد: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی وظیفه حفظ و حراست از زمین های دولتی را بر عهده داشته و با متصرفان غیرقانونی برخورد قاطع خواهد کرد و به طور مستمر بر اراضی ملی نظارت و گشت زنی داردو اجازه هیچ گونه دخل، تصرف، تجاوز و ساخت و ساز غیر مجاز را به افراد سودجو و فرصت طلب را نمی دهد.