شناسهٔ خبر: 73345 - سرویس استان‌ها

تردد ۱۷ میلیون وسيله نقليه از محورهای استان زنجان در شهریورماه امسال

تردد مدیرکل راهداری استان زنجان از ثبت تردد ۱۷۵۴۲۰۰۰ وسيله نقليه ازمحورهای استان در شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، عبدالحسین علی اکبری گفت : با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۵۶ دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان و ۱۸ دستگاه منصوبه در ورود و خروج محورهای مواصلاتی استان (جمعا ۷۴ دستگاه به صورت رفت و برگشت ) در شهریورماه امسال تعداد ۱۷۵۴۲۲۴۶تردد درمحورهای مواصلاتی استان  ثبت شده است .

اکبری در ادامه افزود: بیشترین تردد ورودی در آزادراه زنجان – قزوین با ۷۸۵۸۰۵ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۱۴۵۵۵ جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصريح كرد:۱۷ درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است  در حالیکه میانگین کشوری ۱۲درصد بوده و استان زنجان در رتبه ۹ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد. ميانگين كاركرد دستگاههاي ترددشمار در اين مدت ۹۷ درصد بوده‌است. ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، ۳۲۹ وسيله نقليه در هر ساعت بوده است. ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت ۴۲۲ وسيله نقليه مي‌باشد و استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه ۱۵ را در كشور داراست.

به گفته اكبري از کل ترددهای صورت گرفته در جاده-های استان در شهریور ماه گذشته از دیدگاه آماری ۳درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، ۱درصد سبقت غیرمجاز و ۱۴درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.همچنین از کل تردد های صورت گرفته در آزادراه های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه  با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق حدود  ۵۶۰۰۰ تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته، که حدود دو درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده میباشد که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای است.