شناسهٔ خبر: 73363 - سرویس جاده‌ای

در هفتمین نشست شورای حمل‌و‌نقل مرکز پژوهش‌های مجلس:

دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر بررسی شد/ انتقال پایانه‌های اتوبوس بین شهری به خارج از شهر منسوخ است

جلسه دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور در هفتمین نشست شورای حمل و نقل مرکز پژوهش های مجلس ، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، هفتمین جلسه شورای تخصصی حمل‌ونقل مرکز پژوهش‌های مجلس هشتم مهرماه با حضور جمعی از مدیران استانداری‎ها، وزارت راه‌و‌شهرسازی، معاونین حمل و نقل و ترفیک شهرداری برخی از کلانشهرها و جمعی از اساتید دانشگاهی، خبرگان و صاحب‌نظران حمل‌ونقل تشکیل شد. در این نشست ابتدا موضوع مکان‌یابی پایانه‌های اتوبوس برون شهری و یکپارچگی با سیستم حمل‌و‌نقل برون و درون‌شهری مطرح شد.

بنابراین گزارش در ادامه این نشست پس از مروری بر انواع پایانه‌ها شامل پایانه‌های متمرکز، نیمه متمرکز و غیرمتمرکز و نقد استراتژی‌ها و ضوابط و مقررات پیشین برای قرارگیری پایانه‌های متمرکز در خارج از مراکز شهری، نمونه‌هایی از مکان‌های قرارگیری پایانه‌های اتوبوس در شهرهای لندن، برلین، پاریس، رم ارائه و عنوان شد که در هیچ کدام از این شهرها، پایانه‌ها خارج از شهر قرار نگرفته‌اند.

گفتنی است در جمع‌بندی این نشست عنوان شد که انتقال پایانه‌های اتوبوس بین‌شهری به خارج از شهر منسوخ است و در کشورهای پیشرفته معمولا پایانه متمرکز در مرکز شهر، پایانه‌های نیمه متمرکز در حلقه نخست شهر و پایانه های غیرمتمرکز در حلقه دوم شهر، مکان‌یابی می‌شوند.

همچنین در این نشست محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، توضیحاتی پیرامون "دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور" ارائه کرد و موافقان و مخالفان این موضوع نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند.

در پایان جلسه اعلام شده که مرکز پژوهش‌ها موضوع فوق را از منظر کارشناسی و حقوقی بررسی کرده و نتایج آن را اعلام خواهد کرد.