شناسهٔ خبر: 73374 - سرویس استان‌ها

انجام عملیات مانور ریلی در راه آهن شمال شرق (۱)

آتش نشان مدیر کل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: همزمان با هفته ایمنی و روز آتش نشانی مانور عملیاتی ریلی در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راه آهن شمال شرق (۱)، فرشاد زادخور با بیان این مطلب بیان کرد: در راستای  ایجاد آمادگی نیروهای عملیاتی راه آهن و با هدف ارزیابی آمادگی و میزان سرعت عمل واحدهای عملیاتی و پشتیبانی در مواجهه با سوانح احتمالی ریلی، مانور امداد و نجات در این اداره کل برگزار شد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق(۱) توضیح داد: در این مانور با فرض اینکه در محوطه خطوط انبار ایستگاه شاهرود آتش سوزی و خروج از خط واگن ها رخ داده است، سانحه توسط کنترل وقت اعلام شد وبلافاصله مسئولان و اعضای کمیسیون پیشگیری از سوانح در حداقل زمان ممکن در اتاق مدیریت بحران حاضر شدند و با انجام اقدامات لازم توسط واحدهای عملیاتی و پشتیبانی، قطار امداد و نجات در ایستگاه شاهرود تشکیل و نیروهای عملیاتی با آرایش وضعیت آماده به محل سانحه اعزام و آتش سوزی را مهار کرده و واگن‌های سانحه دیده را جمع‌آوری کردند.

وی افزود: سازمان‌های امداد و نجات همچون آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس فوریت‌های پزشکی با حضور به موقع و انجام وظایف محوله در این مانور شرکت کردند.