شناسهٔ خبر: 73375 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری استان تهران:

"طرح ملی ابرار" از اول مهرماه در استان تهران کلید خورد

بهسازی و روكش آسفالت راه‌های روستایی طالب آباد معاون راهداری استان تهران گفت: ۲۵ کیلومتر از محورهای روستایی شامل راه شش روستا فيروزكوه و يك روستای دماوند در راستای اجرای "طرح ملي ابرار" تا پايان امسال به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، عادل مصدقی از اجرایی شدن "طرح ملي ابرار" در راه‌های روستایی اولویت‌دار استان تهران خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در ادامه يادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط جوي تا پايان امسال ۲۵ كيلومتر ياد شده شامل  شش روستا در فيروزكوه و يك روستا در دماوند به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: ساخت و تکمیل راه روستایی اوچونک دماوند به طول هشت كيلومتر با تامین ۱۰ میلیارد ریال از منابع استانی در حال انجام است كه روزهای آينده به بهره‌برداری می‌رسد و با اتمام آن ۳۰۰ خانوار از راه مناسب برخوردار می‌شوند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ادامه داد: برنامه ریزی های اجرایی برای انجام زیرسازی "طرح ملي ابرار" در تعدادی از محورهای روستایی شهرستان فیروزکوه (مسير ۶روستا)  صورت گرفته است که متعاقبا گزارشات تکمیلی بر اساس پیشرفت فیزیکی اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: با به‌کارگیری روش‌های جدید راهسازی و اصلاح مشخصات فنی هزینه ساخت راه‌های روستایی از ۲۵ تا بیش از ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

لازم به ذکر است؛ در "طرح ملي ابرار" استفاده از آسفالت گرم به غیر از نواحی سردسیر ممنوع و همچنین لایه اساس حذف و لایه زیر اساس با سیمان یا آهک تثبیت می‌شود که مورد تایید آیین نامه‌های داخلی و بین‌المللی است.