شناسهٔ خبر: 73402 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

جابجایی ۲۳۰ میلیون تن بار توسط ناوگان عمومی جاده‌ای در شش ماهه نخست سال جاری

غلامحسين دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خبر داد که رانندگان ناوگان باری با وجود مشکلات مربوط به تامین لاستیک و روغن موتور در شش ماهه نخست سال حدود ۲۳۰ میلیون تن کالا را در سطح کشور جابه‌جا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامحسین دغاغله اظهار داشت با اشاره به جابجایی ۲۳۰ میلیون تن بار توسط ناوگان عمومی بار حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: در سال جاری و با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه و موانع ایجاد شده برای ورود مواد اولیه و کالاها به کشور با همت و تلاش‌های مضاعف دست اندرکاران بخش حمل‌و نقل به ویژه رانندگان آمار حمل کالا افزایش یافت.

وی گفت: رانندگان ناوگان باری، امسال و با وجود همه مشکلات از قبیل کمبود و گرانی لاستیک، افزایش بی‌رویه قیمت لوازم یدکی، معطلی بیش از حد در صفوف بارگیری تخلیه و ... حدود ۲۳۰ میلیون تن کالا را در شش ماهه نخست سال در سطح کشور جابه‌جا کردند.

وی ادامه داد: این میزان بار در قالب ۱۵.۲ میلیون سفر کامیون تا پایان شهریور جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷.۵ میلیون تن کالا و ۱۰۰ هزار سفر کامیون افزایش یافته است.

دغاغله ادامه داد: این میزان بار با حدود ۳۴۹ هزار دستگاه ناوگان باری فعال و ۴۴۱۲ شرکت و موسسه حمل‌و‌نقل کالا جابه‌جا شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اضافه کرد: بر اساس آمار ثبتی بارنامه‌های صادره، میانگین وزن محموله‌های جابه‌جا شده در هر سفر از ۱۴.۶ به ۱۵.۱ تن افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش بهره وری ناوگان و استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان موجود است.

دغاغله گفت: در ماه‌های گذشته در شرایط خاص کشور که تامین کالاهای اساسی از اهمیت وِیژه‌ای برخوردار است و همزمانی پهلوگیری بی‌سابقه و فزآینده کشتی‌ها در بنادر جنوبی کشور با فصل برداشت محصولات کشاورزی، تسریع در حمل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای در این گفتگو با ایرنا گفت: آمار حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور تا پایان تابستان حدود ۱۱ میلیون تن بوده است که نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.