شناسهٔ خبر: 73404 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

نشست تخصصی سيستم‌های آب و فاضلاب برگزار شد

محمد شکرچی زاده نشست تخصصی سيستم‌های آب و فاضلاب با رويكرد مبحث ١٦ مقررات ملی ساختمان و با حضور رئیس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست محمد شکرچی‌زاده رئیس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، شهرام دلفاني رئيس بخش تاسيسات مكانيكي و الکتریکی مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، فرشيديان‌فر عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي و نماينده گروه مكانيك، كاشاني‌ حصار عضو مبحث ١٦ مقررات ملي ساختمان، سپهر رئيس انجمن صنفي مهندسان مكانيك خراسان رضوي، رضا مهردوست سرپرست دفتر منطقه‌اي شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، صحاف مديرعامل گروه صنعتي وحيد و جمعی از مهندسين مكانيك سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوی و انجمن صنفی مهندسان مكانيك خراسان رضوی در محل هتل پرديسان شهر مقدس مشهد برگزار شد.

در ابتدای اين نشست كاشانی حصار عضو مبحث ١٦ مقررات ملي ساختمان با تقدیر از برگزاركنندگان اين رويداد علمی، از حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زمینه‌ساز ارتقای مباحث فنی و مهندسی و خصوصا مبحث ١٦ مقررات ملی ساختمان و بويژه در استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد است، قدردانی کرد.

وي ابراز اميدواري کرد که برگزاری اين نشست به رعايت بيش از پيش مبحث ١٦ مقررات ملي ساختمان و تاسيسات بهداشتي در پهنه استان خراسان رضوي منجر شود.

در ادامه دلفانی رئيس بخش تاسيسات مكانيكي و الکتریکی مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي به ارائه تخصصي پيرامون طراحی و اجرای سيستم‌های هواكش فاضلاب ساختمانی با رويكرد مبحث ١٦ مقررات ملی ساختمان پرداخت.

صحاف مديرعامل گروه صنعتي وحيد نيز در بخش دیگری از این نشست به ارائه تخصصي نكات علمي و فني انواع لوله‌هاي پلی‌اتيلنی توليدی گروه صنعتی وحيد و اجرای آنها در پروژه‌های متنوع عمرانی از جمله آشيانه فرودگاه‌ها پرداخت.

فرشيديان‌فر عضو هيئت‌مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی نيز ضمن تقدیر از تلاش دفتر منطقه‌ای شمال‌ شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي در خصوص ایجاد بستر برگزاری اين رويداد علمی، از رويكرد دانش‌بنيان گروه صنعتي وحيد در راستای توليدات متنوع لوله‌هاي تاسيساتی و ارتقای مستمر آن قدردانی کرد.

وی به توصيه‌های فنی اشاره شده در مبحث ١٦ مقررات ملی ساختمان در خصوص اجرای تاسيسات بهداشتی در ساختمان‌های مختلف اشاره نمود و خواستار رعايت بيش از پيش آن از سوی مهندسين كشور و به ويژه استان خراسان رضوی شد. فرشيديان‌فر همچنين برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در راستاي ارتقای دانش مهندسي در اين ضميمه را ضروري دانست.

شكرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در بخش پایانی نشست تخصصی سيستم‌های آب و فاضلاب، شركت در جمع مهندسين مكانيك در حوزه مبحث ١٦ مقررات ملي ساختمان را بویژه در شرايط موجود حوزه نظام و مهندسی كشور مايه مباهات دانست.  

وي ضمن تبيين اجمالي مبحث ١٦ مقررات ملي ساختمان به عنوان رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی، ارائه تخصصی با موضوع صرفه‌جويی مصرف آب با رويكرد مقررات ملي ساختمان را در اختیار حاضران در نشست قرار داد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنين با اشاره به مصرف بي‌رويه آب‌هاي زيرزميني و چالش‌هاي پيش رو در خصوص پديده فرونشست در كشور و استان خراسان رضوی و همچنین ميزان قابل ملاحظه هدررفت آب در كشور، خواستار توجه ويژه سياستگذاران، صنعتگران و مهندسين در توليد، اجرا و نظارت تجهيزات نوين در حوزه تاسيسات بهداشتی ساختمان شد.  

وی همچنین بهره‌مندي از آب خاكستري و آب باران به عنوان جايگزين‌هاي مؤثر آب شرب را در اين زمينه مورد تاکید قرار داد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نشست تخصصي سيستم‌هاي آب و فاضلاب با رويكرد مبحث ١٦ مقررات ملی ساختمان به همت دفتر منطقه‌ای شمال‌شرق مركز تحقيقات، راه مسكن و شهرسازی و همكاری انجمن مهندسان مكانيك خراسان‌رضوی و حمايت مالی گروه صنعتي وحيد در هتل پرديسان شهر مشهد مقدس برنامه‌ريزی و برگزار شد.