شناسهٔ خبر: 73429 - سرویس استان‌ها

۹ میلیون تن کالا از استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شد

بوژی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده اي استان مرکزی گفت: ۹ میلیون تن کالا از ابتدای امسال تاکنون از مبدا این استان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده است.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری وحمل و نقل جاده اي استان مرکزی، علی امیری خورهه اظهار داشت: این کالاها در قالب بیش از ۵۵۰ هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

وی ادامه داد: کالاهای حمل شده از مبدا استان مرکزی به نقاط مختلف کشور از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و از نظر حجم سفرهای باری ۶ و پنج دهم درصد کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده اي استان مرکزی گفت: متوسط وزن هر محموله بار جابه جا شده از مبدا استان در این مدت ۱۵ تن و متوسط وزن بار جابه جا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور ۱۴ تن بوده است.

امیری افزود: انواع سیمان با ۱۸ درصد، نفت کوره و گازوئیل با ۱۶ درصد و انواع سنگ معدنی با هشت درصد به ترتیب بیشترین کالای حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد بار جابه جا شده از مبدا استان مرکزی از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: استان های تهران، خوزستان، اصفهان و قم مقصد بیشترین حجم کالاهای جابه جا شده از این استان بوده است.

امیری یادآور شد: بر اساس آمار بارنامه های صادره به طور متوسط در چهار سال اخیر ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در قالب ۱۰۰ هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی گفت: استان مرکزی با این حجم جابه جایی کالا، پنج درصد از حمل بار در کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه ۹ کشوری قرار دارد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی اظهار داشت: ۱۰ درصد از کل بار جابه جا شده در استان به صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی است.

امیری، از جابه جایی یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۵۱ نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی در ۶ ماه امسال خبرداد و گفت: این افراد در ۹۸ هزار و ۷۸ سفر از مبدا این استان به سایر استان های کشور جابه جا شده اند.

وی ادامه داد: جابه جایی مسافر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد سه درصد و سفر پنج درصد کاهش یافته است.