شناسهٔ خبر: 73479 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بازدید مقام های مسئول از بندر چابهار عنوان شد:

چابهار بابت تخلیه و بارگیری و انبار کالا کمبودی ندارد/ ۳۰۰ هزار تن ظرفیت انبار کالا در بندر چابهار / ۳۰ هزار مترمربع انبار جدید و ۱۰۰ هزار تن سیلوی غلات در بندر چابهار در حال ساخت است

بازدید قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خیلی از کشورهای منطقه آرزوی داشتن بندر چابهار را دارند و امروز بندر چابهار به لحاظ تجهیزات بندری، تخلیه و بارگیری و حتی انبارها هیچ کمبود و کسری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین مدرس خیابانی؛ قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار و طرح های توسعه ای که در این بندر در حال اجرا است، اظهار داشت: خیلی از کشورهای منطقه آرزوی داشتن بندر چابهار را دارند و امروز بندر چابهار به لحاظ تجهیزات بندری، تخلیه و بارگیری و حتی انبارها هیچ کمبود و کسری ندارد و همه کشتی هایی که به بندر آمده است با سرعت قابل قبول تخلیه و محموله های آن منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بندر چابهار از فرصت های توسعه ای استفاده کند و بتواند به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، دروازه آفریقا و مسیر آسیای شرقی را باز کند.

ترافیک بار در بندر چابهار

مدرس خیابانی با اعلام اینکه انتخاب بندر چابهار به عنوان مقصد کالاهای اساسی موجب جهش اقتصادی در منطقه خواهد شد، افزود: ایستگاه آغازین برنامه هایی که موجب توسعه محور شرق است، بندر چابهار است و ما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ترافیک بار در بندر چابهار باشیم.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بنادر جزء زیرساخت های مهم تجاری هستند و هدفشان رونق تجاری و اشتغال زایی است، عنوان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا زیرساخت هایی که در بندر چابهار موجود است با پهلوگیری کشتی های کالاهای اساسی به کار گرفته شود.

تحقق اشتغالزایی در بندر چابهار

مدرس خیابانی مطرح کرد: استاندار سیستان و بلوچستان در حال تدارک برنامه نهضت عظیم انبارسازی است و علاوه بر آن مخازن روغن، کارخانجات فرآوری و روغن کشی نیز باید در چابهار مستقر شود.

وی با بیان اینکه این حرکت باعث می شود کل مجموعه بندر چابهار بتواند به عنوان یک زیرساخت تجاری در جهت رونق و تولید منطقه و استفاده از ظرفیت های موجود بیش از پیش نقش آفرینی کند، افزود: تحقق اشتغال زایی در منطقه و تخلیه متوازن کالاهای اساسی در بنادر جنوبی ازجمله اهداف مورد نظر می باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: افزایش ظرفیت انبار بار و کالا در بندر چابهار

همچنین یزدان سیف؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: چابهار یکی از طرح های توسعه سواحل مکران برای توسعه منطقه و مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت است.

وی درباره پیشرفت و تکمیل انبارهای طریق القدس و سایر انبارهای در حال ساخت بندر چابهار، افزود: از چند ماه قبل عملیات ساخت و تکمیل انبارها به خوبی پیش رفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شاهد پیشرفت خوبی در حوزه انبار و انبارداری هستیم، گفت: به جهت مدیریت ترافیک کشتی هایی که از ماه آینده آغاز می شود برنامه ریزی هایی برای افزایش ظرفیت انبارش انجام شده است.

سیف اضافه کرد: تا کنون حدود ۳۰۰ هزار تن ظرفیت انباری محقق شده است و امیدواریم با برنامه ریزی مسئولین مربوطه، ۷۰۰ هزار تن ظرفیت دیگر تا سال آینده محقق شود.

استاندار سیستان و بلوچستان: افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

احمدعلی موهبتی؛ استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: بندر چابهار در سال جدید تا به امروز بیش از ۵۰ درصد افزایش تخلیه و بارگیری را نسبت به سال گذشته ثبت کرده است و با توجه به نگاهی که در کشور وجود دارد، در نیمه دوم سال تخلیه و بارگیری در بندر چند برابر می شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: علاوه بر تمام انبارهای موجود در بندر، ۳۰ هزار مترمربع انبار جدید و ۱۰۰ هزار تن سیلوی غلات در دست ساخت است که این نشان دهنده وجود اراده برای تأمین زیرساخت های لازم در بندر چابهار است.

راه آهن چابهار به زاهدان سال ۹۹

استاندار سیستان و بلوچستان درخصوص زیرساخت های جاده ای حمل و نقل کالا گفت: در حوزه جاده و ریل ۳۰۰ میلیون یورو با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری تأمین اعتبار شده است که تا پایان سال ۱۳۹۹ راه آهن چابهار به زاهدان متصل شود.

موهبتی در خصوص احداث بزرگراه عنوان کرد: مطالعات مسیرها شروع شده و مسیر زاهدان – خاش دو قطعه به مسافت ۴۸ کیلومتر به پیمانکار سپرده شده و آماده شروع عملیات است و البته کافی نیست و امیدواریم در حوزه بزرگراه نیز طرح های مناسبی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با معطوف شدن توجه مسئولین کشور در همه سطوح به چابهار و شرق کشور، آینده روشنی را امیدواریم برای این منطقه رقم بزند.