شناسهٔ خبر: 73509 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت املاک وحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی:

اخذ ۴۰۵ سند مالکیت از اراضی کوی امام علی(ع) اراک توسط اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی

بختياري سرپرست معاونت املاک وحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از اخذ ۴۰۵ سند مالکیت از اراضی کوی امام علی (ع) اراک توسط اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی،  محمود رضابختیاری با اعلام این خبر گفت: در سالهاي گذشته و به منظور تثبیت مالکان دراراضی دولتی  ، تقلیل مشکلات حقوقی ناشی از صدور اسناد معارض، جلوگیری از تجاوزبه اراضی متعلق به سازمان ملی و تسریع در روند صدور اسناد اراضی مورد واگذاری و همچنین به موجب تکلیف مصرح در تبصره ۴ ماده ۲۱۱ قانون برنامه پنجم توسعه ،این اداره کل  نسبت به نقشه  برداری کلیه پلاکها( حدود ۱۴۰۰۰ پلاک ) درکوی امام علی (ع) اقدام نموده و متعاقبا  صدور اسناد مالکیت به نام  افراد متقاضی بر اساس نقشه تهیه شده و مدارک احراز مالکیت مانند قولنامه و قبض آب و برق  صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: اخذ اسناد تک برگی در اراضی دولتی یکی  از مهم ترین وظایف ادارات کل راه و شهرسازی استانها است که به همت همکاران پر تلاش این مجموعه  تا کنون موفق به اخذ ۴۰۵ سند تک برگی درکوی امام علی(ع) اراک شده ایم.

 سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی درادامه افزود:  از این میزان سند تعداد ۳۵۲ مورد مربوط به پلاک ثبتی ۴۵۹۸ وتعداد ۵۳ مورد مربوط به پلاک ۴۵۹۱ است.

وی اضافه کرد:درحال حاضر تعداد ۳۳۸ فقره پرونده دراین اداره کل درحال بررسی است و رسیدگی به تعداد ۱۰ پرونده در جلسه  هیات نمایندگی در دستور کاراین اداره کل قرار دارد.