شناسهٔ خبر: 73514 - سرویس بنادر و دریانوردی

عضو اتاق بازرگانی ایران:

ساخت سازه های مورد نیاز بنادر توسط تولیدکنندگان داخلی/ سازمان بنادر و دریانوردی پیشرو در اعتماد به بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی است

بندر چابهار عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: حرکت به سمت خودکفایی در تولید تجهیزات دریایی و بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شعبان فروتن درباره روند ساخت تجهیزات دریایی و بندری اظهارداشت: یکی از اتفاق های خوبی که در این حوزه در حال رخ دادن است، حرکت به سمت خودکفایی است.

وی ادامه داد: بعد از تحریم، حوزه بندری و دریایی بر آن شدند که سازه های مورد نیاز خود را در داخل کشور بسازند.

فروتن با بیان اینکه در خیلی از تجهیزات بندری به مرحله  مناسبی از خودکفایی رسیدیم، اظهارداشت: ساخت کانتینر که اخیرا داخلی سازی شده، یکی از اقدام ها در مسیر خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در تمام بخش ها که پتانسیل آن وجود دارد باید دنبال شود، تصریح کرد: تا قبل از تحریم ها خودباوری در مورد توانایی ساخت داخل وجود نداشت ولی اکنون سفارش دهندگان هم به این یقین رسیدند که تولیدکنندگان داخلی توان تولید تجهیزات تخصصی و پیشرفته را دارند.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های پیشرو در اعتماد به بخش خصوصی و سفارش به تولیدکنندگان داخلی است،افزود: اگر این امر در تمام سازمان ها تسری پیدا کند، می توانیم با تکیه بر دانش داخلی تهدیدهای تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.