شناسهٔ خبر: 73561 - سرویس استان‌ها

از ابتدای سال تاکنون

۱۱۵ میلیون وسیله نقلیه در جاده های استان مرکزی تردد کردند

تردد رئیس مرکز مدیریت راه‌هاي استان مرکزی گفت: ۱۱۵ میلیون و ۱۸۲ هزار وسیله نقلیه امسال از ۶۲ مسیر جاده‌ای مجهز به تردد شمار بر خط در این استان تردد کردند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مجید بردبار در خصوص تردد در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: تردد وسایط نقلیه در محور های استان مرکزی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل چهار درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه حجم ترددها باعث شد که استان مرکزی در بین استان‌های کشور رتبه۱۲ را کسب کند، افزود: پرترددترین محورهای استان مرکزی در شش ماهه ابتدای سال شازندبه اراک   با یک میلیون ۱۳۲  تردد در ساعت، اراک - شازند با یک میلیون و ۸۰ تردد در ساعت و بروجرد به اراک با یک میلیون و ۱۹  تردد بوده است.

بردبار  بیشترین سرعت متوسط را مربوط به آزادراه ساوه - تهران با۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، آزادراه تهران- ساوه با ۹۶کیلومتر بر ساعت و آزادراه همدان- ساوه با ۹۶کیلومتر بر ساعت دانست و گفت: بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به كل ترددهای انجام شده در محور مدنظر مربوط به محوراصفهان به دلیجان با ۴۱ درصد، و محور دلیجان به اصفهان  با ۳۹ درصد تردد و محور سلفچگان به دلیجان  با ۳۸ درصد تردد بوده است.

بردبار عنوان کرد: میانگین درصد تردد وسایل نقلیه در جاده های کشور امسال ۱۳ درصد بوده و این شاخص در مسیرهای عبور جاده ای استان مرکزی ۲۴ درصد گزارش شده است.