شناسهٔ خبر: 73577 - سرویس استان‌ها

۷۵ درصد ناوگان های اتوبوسی اردبیل در خدمت زائران ابا عبدالله الحسین(ع)

اتوبوس مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:۷۵ درصد ناوگان های اتوبوسی استان در ایام اربعین حسینی در مرزهای خروجی زائران اردبیلی را جابه جا خواهند کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل،علی رحمتی در جلسه کمیته حمل ونقل سوخت و هماهنگی اعزام زائران اربعین حسینی سخن می گفت با بیان اینکه طرح ویژه خدمات راهداری از ۱۷ مهر ماه اغاز و تا ۳ آبان ماه ادامه دارد افزود:امسال برای جابه جایی زائران اربعین حسینی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه امسال هیچ گونه افزایشی در نرخ کرایه ها نخواهیم داشت از اعمال نظارت های ویژه بر عملکرد شرکت های مسافری و ناوگان ها خبر داد و تصریح کرد:تمامی مجتمع های خدماتی رفاهی وبین راهی اماده ارائه خدمات به زوار حسینی بوده و ناوگان ها نیز از نظرمسائل ایمنی و فنی مورد بررسی ویژه قرار گرفته اند.

مسئول کمیته حمل ونقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل مرز خروجی برای برگشت زائران استان اردبیل را مرز خسروی برشمرد و اظهار کرد:زائرانی که با اتوبوس ها قرارداد رفت و برگشت دارند امکان سوار کردن آنها در نقاط مرزی نخواهد بود چرا که این زائران در مرحله اول از طریق ناوگان های حمل ونقل داخلی از مرز به کرمانشاه منتقل شده و از کرمانشاه به استان های مربوطه مراجعه خواهند کرد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از آمادگی راهدارخانه های استان برای استقبال از زائران حسینی خبرداد و گفت: از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۹ مهر ماه تمامی ناوگان های اتوبوسی استان بین مرکز استان و مرزهای مشخص شده تردد خواهند کرد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل ازمردم خواست کسانی که در این ایام قصد مسافرت به سایر شهرها را دارند سفر خود را برای بعد از سوم آبان ماه موکول کرده ویا از طریق سواری و مینی بوس های بین شهری سفر کنند.