شناسهٔ خبر: 73581 - سرویس وزارتی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

اقدام شورای‌عالی شهرسازی و معماری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در داخل شهرها بسیار خوب بود / وزیر راه و شهرسازی پشتیبان فناوری‌های دانش‌بنیان است

امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی را حامی و پشتیبان فناوری‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان خطاب کرد و به مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در خصوص استقرار شرکت‌های دانش بنیان در داخل شهرها، همکاری با سازمان راهداری برای صدور بارنامه الکترونیکی و امضای تفاهم نامه با سازمان هواشناسی برای تولید رادار اشاره داشت.

به گزاش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سورنا ستاری در مراسم امضا تفاهمنامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: زیست بوم چیزی جز همدلی نیست و اقتصاد دانش ‌بنیان زیست بوم مهمی است.  

وی وزیر راه و شهرسازی را حامی و پشتیبان فناوری‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان خطاب کرد و گفت: سازمان هواشناسی به دنبال استفاده از توان داخلی است و این اقدام باعث توسعه اشتغال در داخل کشور و جلوگیری از خروج جوانان نخبه در حوزه اپ نویسی می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه به تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در مورد شهرهای هوشمند و توسعه پارک علم و فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: اقدام شورای‌عالی شهرسازی و معماری مبنی برصدور مصوبه استقرار شرکت‌های دانش بنیان در داخل شهرها اقدام بسیار خوبی است و امیدواریم به رشد و پویایی اقتصاد کمک کند.

ستاری با بیان اینکه «قرارداد ما با سازمان هواشناسی آغاز شده و ۹ سرفصل دارد» گفت: پیچیده‌ترین آنها در حوزه ساخت رادارهای هواشناسی است که تاکنون از خارج خریداری می‌شد اما زین پس توسط شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

ستاری یادآور شد: یکی از بخش‌های تفاهم‌نامه با هواشناسی در حوزه سیل و بلایای طبیعی از دیگر بندهای تفاهم‌نامه است همچنین الکترونیکی کردن بارنامه‌ها مباحث جدی است که با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دنبال می‌کنیم.