شناسهٔ خبر: 73584 - سرویس استان‌ها

راه اندازی سامانه جامع خدمات پروانه اشتغال

حسن ربانی ارشد مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از راه اندازی سامانه جامع خدمات پروانه اشتغال به نام سامانه الوند ازآغاز مهر ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "حسن ربانی ارشد" درخصوص افتتاح این سامانه عنوان نمود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مهندسین مرتبط با رشته ساختمان و گذر آنان از مرز ۹ هزار نفر و لزوم بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک سامانه مذکور در این استان  از آغاز مهر ماه امسال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: سامانه جامع خدمات پروانه اشتغال به کار مهندسی منطبق با آخرین بخشنامه های صدور پروانه اشتغال به کار حقیقی و حقوقی و با بهره مندی از ظرفیت بالای برنامه نویسی و سیستم های امنیتی به منظور تسهیل مراجعین در سطح استان به ادارات دولتی و ثبت تقاضاهای خود به صورت الکترونیکی راه اندازی شده است.

وی یادآورشد: افزایش سرعت و دقت در اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه، کاهش هزینه ها، تقلیل حجم بایگانی فیزیکی، بهبود کارائی ارائه خدمات، ایجاد بانک اطلاعاتی ، بارگذاری مدارک به صورت الکترونیکی، کنترل هوشمند موارد و ضوابط بخشی از ویژگی های این سامانه می باشد که با سطوح دسترسی مختلف طراحی شده است.

ربانی بیان کرد: پایش جامعه آماری مهندسین به انواع مختلف و ارائه گزارش های مدیریتی به روز در حداقل زمان با حداکثر دقت به منظور اخذ تصمیمات و برنامه ریز های خرد و کلان در زمینه های عمرانی، خدماتی و بهره مندی از پتانسیل جامعه مهندسین استان یکی از عوامل مهم در ارتقای کیفی ساخت و ساز و اشتغال آفرینی است که شامانه مذکور این مهم را به درستی تامین نموده است.

مديركل راه و شهرسازي استان همدان در پایان گفت: مراحل طراحی و تدوین این سامانه در بخش های مختلف بیش از سه سال است که با همکاری همکاران این اداره کل در حال انجام و بهره برداری است که با تقدیر وزارت راه و شهرسازی از این استان به عنوان اولین استان پیش رو در این خصوص مراحل استفاده از آن به صورت کشوری در حال انجام است.