شناسهٔ خبر: 73614 - سرویس استان‌ها

همایش موتورسواران قانونمند در خمین برگزار شد

موتورسوار در نخستین همایش موتورسواران قانونمند كه همزمان با آغازهفته ناجا و با حضور بیش از ۲۰۰ موتورسوار در شهرستان خمین برگزار شد توسط اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به تمامی شرکت کنندگان و موتور سواران قانونمندکلاه ایمنی اهدا شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، این همایش با حضور سرهنگ حسنی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با همکاری شهرداری و اداره ایمنی و ترافیک اين اداره کل برگزار شد.

سرهنگ حسنی در حاشیه در این همایش بیان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از ترددهای درون شهری با موتورسیکلت انجام می‌شود، حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید و به یاد داشته باشید ضربه به سر علت مرگ بیشتر کشته های تصادفات موتور سیکلت را تشکیل می دهد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان در ادامه خاطرنشان کرد: از موتور جهت انجام امورات داخل شهری استفاده کنید و از رانندگی موتور در جاده های برون شهری پرهیز نمایند ضمن اینکه از موتور سیکلت جهت جابجایی وسایل و بار استفاده نکنند.و حتی الامکان از سوار کردن ترک نشین خودداری نمایند

طهرانی فرماندار خمین نيز  بر رعایت قوانین، اجتناب از حرکت خلاف جهت در معابر، گذشتن از چراغ قرمز، راندن در پیاده روها، انجام حرکات مارپیچ، تک چرخ زدن و لایی کشیدن و مواردی از این دست و رعایت سرعت مطمئنه و فاصله مناسب با وسیله نقلیه در حال حرکت ضامن سلامت شما و سایر هموطنان تاکید نمود .

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با ارائه فایل آموزشی در مورد آمار تصادفات و سهم تلفات موتور سواران و علل تصادفات و فوت راکبان موتور سیکلت و مزایای استفاده از کلاه ایمنی را آموزش داد .

عابدی شایع‌ترین تخلف موتورسواران را استفاده نکردن از کلاه ایمنی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام مراجع رسمی استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند ۶۰ درصد آمار آسیب‌های ناشی از تصادف موتورسیکلت را کاهش دهد.

در ادامه این همایش، ضمن اجرای مانور موتورسواران، به تمامی شرکت کنندگان و موتور سواران قانونمند توسط اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی کلاه ایمنی اهدا شد.