شناسهٔ خبر: 73616 - سرویس استان‌ها

روز یکشنبه

تردد بیش از ۶۴ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به ثبت رسید

بازدید وزیر راه و شهرسازی ازپایانه مرزی چذابه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه شرایط محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خوزستان خوب است، گفت: روز یکشنبه تردد بیش از ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به ثبت رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: محورهای مواصلاتی استان خوزستان به ویژه محورهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه از شرایط خوبی برخوردار بوده و اقداماتی همچون لکه گیری، خط کشی جدید، احیای خط کشی ها، نصب نیوجرسی، تعمیرات گاردریل ها، روشنایی و تکمیل تابلو علائم در آنها انجام شده است.

وی افزود: این ظرفیت وجود دارد که زائران از دو مرز شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه گفت: مجموع تردد ثبت شده از این مرز در روز یکشنبه ۴۸ هزار و ۹۲۲ نفر بود که این عدد شامل خروج ۴۱ هزار و ۸۲۲ و ورود ۶ هزار و ۱۴۹ زائر ایرانی بود.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته از این مرز خروج ۶۰۵ و ورود ۳۴۶ مسافر خارجی ثبت شد.

بهرامی نیا با بیان اینکه  در همین روز ۱۵ هزار و ۷۶۹ نفر از مرز چذابه تردد کردند، بیان کرد: از این میزان  ۱۳ هزار و ۱۲۰ زائر ایرانی از مرز خارج و ۲ هزار و ۶۹ زائر نیز از این مرز وارد کشور شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: همچنین از این مرز خروج ۴۸۰ و ورود ۱۰۰ مسافر خارجی در روز یکشنبه به ثبت رسید.

وی در خصوص تردد وسایل نقلیه به سمت گذرگاه های مرزی خوزستان در روز یکشنبه اظهار کرد: تردد ۴ هزار و ۸۱ هزار هزار وسیله نقلیه در محور چذابه به بستان و ۵ هزار و ۶۰  وسیله نقلیه در محور به بستان به چذابه ثبت شد.

بهرامی نیا ادامه داد: در مدت یاد شده از خرمشهر به شلمچه ۱۲ هزار و ۹۵۵ وسیله نقلیه و از شلمچه به خرمشهر نیز ۱۲ هزار و ۱۵۵  وسیله نقلیه تردد داشتند.

وی اذعان کرد: تغییرات تردد وسایل نقلیه در روز یکشنبه نسبت به روزهای عادی با توجه به مسیرهای رفت و برگشت در چذابه افزایش ۲۶۸ درصدی و در شلمچه افزایش ۱۶۶ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: با وجود افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه، شاهد تردد روان در این محورها هستیم.