شناسهٔ خبر: 73630 - سرویس استان‌ها

صیانت از جاده های مازندران و تامین ایمنی آن شتاب بیش‌تری گرفت

لکه گیری سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: تعامل و همكاری‌های پلیس راه و این اداره كل موجب افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیك در محورهای جاده ای استان شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران‌، حسن جهانیان از حذف و اصلاح ۱۲ نقطه پرتصادف (داراي صورتجلسه مشترك با پليس راه) شامل تعريض محور، تفكيك مسيرهاي رفت و برگشت،  ايجاد شانه راه مناسب، نصب انواع تابلوهاي اخطاري و انتظامي، روكش آسفالت نقاط و اجراي شانه آسفالتي، مضرس نمودن سطح راه( خراش دادن به منظور افزايش اصطحكاك)، نصب حفاظ مياني، اجراي سرعت كاه هاي استاندارد خبر داد.

وی در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود : با توجه به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌عنوان یک اقدام کم‌هزینه ، زودبازده ، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

جهانیان تبعات ناشي از تصادفات و تلفات جاده اي را در جامعه بسيار فاجعه انگيز برشمرد و تصريح نمود : بايد با بررسي همه جوانبه و دسترسي به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت افزايش ايمني محورها گام برداريم و با تمام توان در جهت افزايش ارتقاء ايمني جاده هاي مازندران تلاش نماییم .

وي ادامه داد : اين اداره كل اقدامات وسيعي را در خصوص آشكار سازي نقاط پر حادثه بصورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهاي فسفري ، نصب جداكننده هاي مياني انجام داده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای امازندران آموزش و فرهنگ سازي را از جمله عوامل موثر در جهت كاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت : مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت، تبليغات كافي ،  اطلاع رساني عمومي ،  آموزش فراگير ،  راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.