شناسهٔ خبر: 73634 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری خبر داد

شروع دور جدید سلسله نشست‌های شرکت بازآفرینی شهری با موضوع وقف

سید مجتبی علوی مقدم معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری از برگزاری نشست تخصصی شش روزه با عنوان «واقفان و خیرین» خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید مجتبی علوی مقدم، معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی ضمن تصریح این مطلب که این سلسله نشست‌ها دفتر بیستم از نشست‌های موضوعی شرکت است، گفت: بخش عظیمی از اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی قرار دارد و از طرفی وجود واقف‌کنندگان در تأمین مسکن، ارتقا هویت شهری، اشتغال و کارآفرینی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری نقش به‌سزایی دارد.

وی افزود: در این راستا و بر مبنای ماده ۷ اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری مبنی بر انجام فعالیت‌های آموزشی، مطالعاتی و فرهنگی و همچنین توسعه منابع انسانی مرتبط با اهداف بازآفرینی دفتر بیستم از این سلسله نشست‌ها به موضوع واقفین و خیرین اختصاص یافت.

علوی مقدم در ادامه گفت: این نشست‌های تخصصی در ۶ روز از ۱۵ تا ۲۲ مهر به‌جز پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ به نشانی تهران، میدان فلسطین، ابتدای خیابان طالقانی غربی پلاک ۵۱۴  برای حضور شهرداران، واقفان، خیران، همکاران سازمان نوسازی و شهرداری تهران، وزارت کشور، استانداری تهران، معاونان معماری و شهرسازی و همه دانشجویان و علاقه‌مندان فعالان این موضوع  بوده و شرکت در این جلسات آزاد است.

وی در پایان گفت: موضوعات این جلسات با عناوین ابعاد اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد، بهسازی و نوسازی بافت‌های هدف، راه‌های تأمین مالی، نقش واقفان و خیران در تأمین مسکن، نقش واقفان در ارتقای هویت شهری و اشتغال و کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد در سه قسمت سخنرانی علمی و تخصصی،حوزه سیاستگذاری و ارائه تجربه برنامه‌ریزی‌ شده است.