شناسهٔ خبر: 73646 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن:

تسهیلات خرید خانه به واحدهای با قدمت ۲۵ سال ساخت پرداخت می‌شود/راهکارهای جدید بانک‌مسکن برای تسهیل در خانه‌دار شدن مردم

محمد حسن مرادی محمدحسن مرادی ضمن اعلام این مطلب که تسهیلات خرید خانه به واحدهای باقدمت ۲۵ سال ساخت از سوی بانک مسکن پرداخت می‌شود، گفت: در محاسبه قدمت برای بانک تاریخ صدور پروانه ساختمانی و نه پایان کار، ملاک عمل است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن مرادی مدیر طرح و برنامه بانک‌ مسکن در اخبار زنده ساعت ۱۳ شبکه خبر در خصوص جزییات تسهیلات خرید خانه به واحدهای با قدمت ۲۵ سال ساخت، اعلام کرد: پیش‌تر محدودیت‌هایی برای واحدهای مسکونی قدیمی وجود داشت که در حال حاضر برخی ازاین محدودیت‌ها برطرف شده است.

مدیر طرح و برنامه بانک‌مسکن افزود: با بخشنامه جدید بانک مسکن املاکی که تا ۳۰ سال قدمت داشته باشند می‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند که پیش‌تر این میزان تا ۲۰ سال سن قدمت برای بنا بود.

مرادی یادآور شد: پیش‌تر در تهران برای بناهای با ۲۰ سال قدمت در حالت انفرادی ۶۰ میلیون و زوجین تا ۱۰۰ میلیون تومان امکان ارایه تسهیلات وجود داشت. به همین ترتیب در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در شرایط انفرادی ۵۰ میلیون تومان و در حالت زوجین ۸۰ میلیون تومان و در سایر شهرها در حالت عادی ۴۰ میلیون و برای زوجین ۶۰ میلیون تومان بود.

وی تصریح کرد: با مصوبه اخیر هیات‌مدیره بانک در راستای تسهیل در خانه‌دار کردن مردم هم‌اکنون شهروندان می توانند برای بناهای تا ۲۵ سال ساخت  از این سقف تسهیلات بهره‌مند شوند ضمن آنکه امکان جدیدی به وجود آمد که املاکی که تا ۳۰ سال ساخت هستند نیز مشمول استفاده از تسهیلات شوند که البته رقم آن کمتر از میزان مصوب است.

مرادی توضیح داد: برای املاکی که در تهران بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند، ۴۵ میلیون تومان در حالت انفرادی و در حالت زوجین ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. همچنین در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در حالت انفرادی ۴۰ میلیون تومان و در حالت زوجین ۷۰ میلیون تومان امکان استفاده وجود دارد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر در حالت انفرادی ۳۵ میلیون تومان و در حالت زوجین ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مرادی گفت: در محاسبه قدمت برای بانک تاریخ صدور پروانه ساختمانی و نه پایان کار، ملاک عمل است.

وی توضیح داد: تسهیلاتی که تا ۳۰سال ساخت پرداخت می شود از محل اوراق است. بدین معنا شهروندان می توانند از محل اوراق که لزومی به داشتن حساب در بانک نیست از تسهیلات بانکی استفاده کنند.