شناسهٔ خبر: 7365 - سرویس استان‌ها

قائدرحمت مطرح کرد:

تشکر از وزیر راه برای رسیدگی به مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان / محرومیت و فقر مبنای توزیع اعتبارات باشد

عباس قائدرحمت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تشکر از وزیر راه برای رسیدگی به مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان گفت: دیدارهای هفتگی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمونه‌ای از اقدامات او برای تحقق شعار است.

عباس قائدرحمت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی با یادآوری تعیین شعار امسال به نام سال همدلی و همزمانی ملت و دولت گفت: دیدارهای هفتگی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمونه‌ای از اقدامات او برای تحقق شعار است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از وزیر راه و شهرسازی به دلیل اختصاص وقت برای رسیدگی به مشکلات و معضلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مجلس افزود: این ملاقات‌های مداوم موجب تسریع در انجام امور و برداشته شدن کاغذبازی‌های مرسوم در سیستم اداری کشور می‌شود و به اجرایی شدن پروژه‌ها سرعت می‌بخشد.

وی با تأکید بر رعایت عدالت در توزیع منابع  و اعتبارات٬ ادامه داد: اعتبارات عمرانی باید با در نظر گرفتن میزان محرومیت‌ استان‌ها تخصیص یابد و حتی تخصیص مساوی اعتبارات به استان‌ها نشانه عدالت نیست.

قائدرحمت یادآور شد: اگر کمبود اعتبارات اجازه اجرایی شدن برخی پروژه‌ها را نمی‌دهد وزیر یا معاونان وی نباید قول اجرایی شدن آن پروژه‌ها را بدهند چراکه چنین وعده‌هایی موجب بالا رفتن انتظارات می‌شود. متأسفانه همواره در دولت‌ها وعده‌ها و قول‌هایی به نمایندگان برای انجام عملیات عمرانی پروژه‌های استانی داده می‌شود و ما نیز این مسائل را از طریق رسانه‌های محلی به اطلاع مردم می‌رسانیم ولی پس از آن اعلام می‌شود که به علت کمبود اعتبارات این پروژه‌ها اجرایی نمی‌شود.

وی توزیع اعتبارات برمبنای نسبت‌های جمعیتی و مساحتی را نادرست خواند و افزود: محرومیت و فقر باید مبنای توزیع اعتبارات باشد برای مثال استانی در دوره‌های قبل کمربندی‌های حومه‌ای شهرش دو طبقه شده ولی شهر دیگر هنوز کمربندی ندارد لذا ما از وزیر دولت تدبیر و امید انتظار داریم نابه‌سامانی‌ها در توزیع منابع را اصلاح کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در شرایط تحریم و در شرایطی که نفت کشور با کمترین قیمت ممکن به فروش می‌رسد و با کاهش تولید مواجه هستیم و در دوره قبل حدود ۳ هزار پروژه کلنگ‌زنی شده حتی می‌تواند برخی پروژه‌های استان‌های برخوردار متوقف شود./