شناسهٔ خبر: 73698 - سرویس استان‌ها

احداث سکوهای نماز در محورهای موصلاتی سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد

جلسه نماز سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه، احداث سکوهای نماز در محورهای موصلاتی این استان را در اولویت قرار داده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد در جلسه کارگروه بررسی وضعیت فضاهای اقامه نماز در محور های مواصلاتی که در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: طبق تعالیم دینی یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی فراهم سازی شرایط اقامه نماز در جامعه است که احداث نمازخانه از بسترهای ضروری عمل به این فریضه الهی می باشد.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص استان نظیر وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت و همچنین شرایط اقلیمی، این اداره کل علاوه بر صدور مجوز فعالیت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، احداث سکوهای نماز در جاده ها را مورد توجه ویژه قرار خواهد داد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: راه اندازی هر چه بیشتر مجتمع های خدماتی بین راهی ضمن کاهش تصادفات رانندگی منجر به ترویج فرهنگ نماز می شود. در حال حاضر ۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در طول محورهای موصلاتی سیستان و بلوچستان فعالیت می نمایند که این تعداد با توجه به وسعت و طول راه های استان، بسیار کمتر از میانگین کشوری است و لازم است از طریق صدور مجوز راه اندازی جایگاه سوخت در مجتمع های جدید توسط مراجع ذیصلاح، جهت فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی انگیزه ایجاد کرد.