شناسهٔ خبر: 73703 - سرویس جاده‌ای

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد:

۶۰ درصدی زائران برای خروج از مرز مهران تمایل دارند/ صفحه ویژه اربعین در سامانه ۱۴۱ ایجاد می‌شود

علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه بر اساس آمار سامانه سماح در حال حاضر بالغ بر ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی درخواست دارند از پایانه مرز ی مهران سفر کنند گفت: توصیه می‌شود پایانه‌های چذابه، شلمچه و خسروی با توجه به امکانات مناسب نیز مد نظر مردم قرار گیرد.

علی اکبر آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت و خمات سامانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اربعین حسینی ﴿ع﴾ اظهار داشت: سامانه  تلفنی ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده اطلاع‌رسانی به مردم است و آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در تمامی محورها به ویژه محورهای منتهی به مرزها را در اختیار زوار و مردم قرار می‌دهد. همچنین پرسنل حاضر در مرکز مدیریت راه‌ها آماده پاسخ‌گویی به سوالات و پیگیری از همکاران سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هستند.

وی افزود: سایت www.۱۴۱.ir  و نرم افزار  موبایلی ۱۴۱  نیز برای اطلاع‌رسانی فعال هستند و این سامانه‌ها اطلاعات لازم از جمله تصاویر ویدیویی مربوط به وضعیت ترافیکی را‌ها را با تاخیر حداکثر ۵ دقیقه  را در اختیار هموطنان قرار می‌دهند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادامه با بیان اینکه « زوار محترم با ارسال نام مبدا و مقصد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱  کوتاه ترین مسیر را دریافت می‌کنند» گفت: همچنین مردم می‌توانند از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ نیز برای ارسال انتقادات و   پیشنهادات خود ارسال کنند تا از سوی همکاران مستقر در سالن عملیات مورد پیگیری قرار گیرد.

آشوری از تلاش برای ایجاد صفحه اطلاع‌رسانی ویژه اربعین در سامانه‌های ۱۴۱ خبر داد و گفت: در این صفحه نکات مرتبت با موضوعات اربعین و اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت سازماندهی شده به طور مناسب و مرتب اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی سطح سرویس راه‌ها در ایام پیک سفرهای اربعین اظهار داشت: بر اساس برآورد و پیش‌بینی انجام شده پیک سفرها از روز جمعه ۲۶ مهرماه تا ۲۸ مهرماه است و مدیریت حمل‌ونقل سفر‌ها از روز چهارشنبه قبل از اربعین تا روز  دو شنبه بعد از اربعین به عنوان نقطه اوج سفر مشخص شده است تا با همکاری سایر بخش‌ها تمهیدات و خدمات شایسته به مردم ارائه شود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور یادآور شد؛ بر اساس آمار سامانه سماح در حال حاضر بالغ بر ۶۰ درصد هموطنان درخواست دارند از پایانه مرز ی مهران سفر کنند و به همین ترتیب به کشور باز گردند. لذا توصیه می‌شود پایانه‌های چذابه، شلمچه و خسروی با توجه به امکانات مناسب مد نظر قرار گیرد.