شناسهٔ خبر: 73708 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

باد و باران میهمان آسمان اغلب استان‌های کشور/ خزر امروز مواج است

باران فریبا گودرزی از بارش باران در اغلب نقاط کشور ظرف امروز و روزهای آینده خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد و گفت: از امروز، سه‌شنبه شانزدهم مهرماه تا روز پنجشنبه هجدهم مهر به‌ویژه درساعات بعدازظهر در استان‌های فارس، جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: امروز هم‌چنین در جنوب بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و مناطقی از خلیج فارس و غرب تنگه هرمز رگبار ورعدوبرق رخ می‌دهد. بعدازظهر چهارشنبه نیز در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران و وزش باد شمالی پیش‌بینی می‌شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: پنجشنبه گستره بارش، برروی خراسان شمالی و  شمال خراسان رضوی کشیده می‌شود. جمعه در نوار شمالی کشور افزایش موقتی دما و جوی پایدار و آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور حاکم می‌شود و شنبه بیستم مهر با عبور موج تراز میانی جو از شمال‌غرب کشور به‌ویژه در ساعات بعدازظهر بارش باران، وزش باد گاهی با رعدوبرق در مناطق و بخش‌های از جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و با شدت کمتر و به صورت پراکنده در استان‌های کرمانشاه، شمال لرستان و ارتفاعات مرکزی رخ می‌دهد. همچنین در این روز با نفوذ جریانات خنک شمالی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر بر روی سواحل دریای خزر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق و بخش‌های از استان اردبیل رخ می‌دهد که بارش در استان گیلان و غرب استان مازندران از شدت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، خیزش گردوخاک و افزایش میزان آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این منطقه دور ازانتظار نیست. همچنین طی امروز دریای خزر مواج می‌باشد.