شناسهٔ خبر: 7371 - سرویس مسکن و شهرسازی

رئيس كل بانك مركزي خبر داد:

شورای پول و اعتبار درباره سقف وام مسکن فردا تشکیل جلسه می‌دهد/ حساب امانی مسکن ابلاغ شد/ فعالیت جدی‌تر صندوق پس‌انداز مسکن

ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: شورای پول و اعتبار برای تعیین تکلیف نهایی سقف وام مسکن فردا تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از خبرگزاري‌ها، ولی‌الله سیف در حاشیه همایش همدلی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: از هر ایده‌ای که منجر به رونق در بخش مسکن شود استقبال می‌کنیم بنابراین فردا قرار است جلسه ای در شورای پول و اعتبار برای تعیین تکلیف نهایی سقف وام مسکن انجام شود.

وی افزود: حساب امانی مسکن ابلاغ شده است و تمامی بانک‌ها می‌توانند از این شرایط و افتتاح حساب استفاده کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اینکه سقف وام مسکن 60 میلیون یا 80 میلیون تومان باشد، بستگی به نظر شورای پول و اعتبار دارد و همه حرف‌های خود را بعد از شورای پول و اعتبار خواهیم زد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارت راه و شهرسازی افزود:  آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم ایده‌های خیلی خوبی مطرح کرد و برای تحرک بخشیدن به بخش مسکن درصدد ایجاد اعتبار جدید برای بانک مسکن هستیم به طوری که اثر تورمی نداشته باشد.

وی گفت: علاوه بر این بنا داریم صندوق پس انداز مسکن هم در بانک مسکن فعالیت جدی‌تری پیدا کند و به بانکهای دیگر هم اجازه اجازه داده شود در بخش مسکن فعال شوند، موضوعی که در گذشته از آن منع شده بودند.

سیف با بیان اینکه سقفی برای تسهیلات مسکن تعیین نشده است، افزود: حتما فردا در در جلسه شوری پول و اعتبار در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد و بعد از جلسه در این باره صحبت خواهم کرد.

وی گفت: در بخش مسکن یکی از راهکارهای اساسی این است که به بانکها اجازه دهیم به صورت خودکفا صندوق های پس انداز مسکن تشکیل دهند تا از محل پس اندازها، ایجاد جاذبه ها و انگیزه های عمومی جامعه بتوانند حجم جدیدی از پس اندازها را تشکیل دهند و بخش زیادی از این نیازها را تامین کنند./