شناسهٔ خبر: 73717 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه استارت‌‌آپ ریلی:

حمل‌ ریلی بار بین چین و ایران در ۱۲ روز / سالانه ۲۷ میلیون مسافر با قطار جابه جا می‌شوند

سعید رسولی مدیرعامل راه‌‌‌آهن از جابه جایی بار بین ایران و چین از طریق حمل‌ونقل ریلی در ۱۲ روز خبر داد و گفت: این روابط با سایر کشورهای با توجه بر نقش ترانزیتی و جایگاه استراتژیک ایران در نقشه جغرافیایی در حال توسعه است.

به  گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم اختتامیه اولین استارت‌آپ ‌ریلی با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) در شرکت راه‌آهن برگزار شد.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن در این مراسم اظهار داشت: در نگاه اول راه‌آهن یک شرکت خدماتی بزرگ با برخورداری از اقشار مختلف با تخصص‌های گوناگون است. اما با توجه به جایگاه و نقش حمل‌ونقل ریلی در جوامع در می‌یابیم که اقدامی فراتر از جایگاه خود انجام می‌دهد.

وی افزود: سالانه حدود ۲۷ میلیون مسافر از طریق حمل‌ونقل ریلی در کشور جابه جا می‌شوند، با این عنوان که برند راه‌آهن ایمنی و جنس آن حمل‌ونقل سبز است. لذا هر چه بیشتر میزان بار و مسافر از جاده بر روی ریل منتقل شود، نه تنها خدمت بزرگی به جامعه می‌شود؛ بلکه در کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نیز موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به نقش این شرکت در جابه جایی بار به ویژه در دوران تحریم ‌بیان داشت: در زمانی که عرصه بر حمل‌ونقل دریایی تنگ شده است، راه آهن در جابه جایی کالاهای اساسی، ترانزیت، واردات و صادرات با عظم و اراده راسخ بسیار محکم ورود کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از جابجایی بار بین ایران و چین از طریق حمل‌ونقل ریلی طی ۱۲ روز خبر داد و گفت: این روابط با سایر کشورهای با توجه بر نقش ترازنیتی و جایگاه استراتژیک ایران در نقشه جغرافیایی در حال توسعه  است.

رسولی تصریح کرد: بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به تولید داخل و استعداد داخل هستیم. لذا در حوزه حمل‌ونقل ریلی هدفگذاری کرده‌ایم از ظرفیت‌های تولید و استعدادهای داخلی کشور را شناسایی و حمایت شود تا در کوتاه مدت تهدید‌ها به فرصت تبدیل شوند.

وی افزود: در همین راستا تلاش می‌شود برای جوانان فرصت ارائه طرح‌ها و ایده‌ها همچنین بروز استعداد‌ها فراهم شود. زیرا اعتقاد داریم که جوانان این مرز و بوم به قدری توانمند هستند که می‌توانند عرصه را به دست بگیرند.

مدیرعامل راه‌آهن یکی از فرصت‌ها را استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: پس از سازمان یافتگی استارت‌آپ‌ها در داخل کشور موفقیت‌های بسیار بزرگی توسط جوانان به وسیله استارت‌آپ‌ها رقم خورده که فوری به مرحله تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذار رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تیم مدیریت راه‌آهن برنامه‌های خوبی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و جوانان تدوین کرده است و برای تضمین موفقیت‌ها باور داریم باید برنامه‌ریزی‌ها واقع‌بینانه و نگاه‌ها بلند و رو به آینده باشد.

رسولی خاطرنشان کرد: اگر از تمرکزگرایی و بخشی‌نگری پرهیز شود، همدلی افزایش یابد، نگاه‌ها ملی و توجه‌ها به کشور معطوف شود به جامعه انرژی خواهیم داد.

وی کار تیمی و فرهنگ حل مساله به روش‌ دقیق علمی را ویژگی‌های استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و یادآور شد: دیدگاه ما در این بخش رو به جلو و آینده‌ روشنی برای آن ترسیم شده است.