شناسهٔ خبر: 73791 - سرویس مسکن و شهرسازی

۱۸ و ۱۹ مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود؛

جزئیات ۹۳ حوزه امتحانی آزمون ورود به حرفه مهندسان

آزمون آزمون اخذ پروانه اشتغال به حرفه مهندسی روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه به طور همزمان در سراسر کشور و در هفت رشته مهندسی (عمران، معماری، شهرسازی، ترافیک، نقشه‌برداری، تاسیسات‌مکانیکی و تاسیسات برقی) در ۹۳ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آزمون ورود به حرفه مهندسی به صورت همزمان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهرماه در ۹۳ حوزه برگزار می شود.

بر اساس اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ادبیل، اصفهان، ایلام، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان شهرستان‌های حوزه امتحانی به تفکیک استان ها شاملِ شهرهای اهر، بناب، تبریز، مراغه، مرند و میانه در آذربایجان‌شرقی، شهرستان‌های ارومیه، خوی و میاندوآب در آذربایجان غربی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، مشکین شهر در اردبیل، اصفهان و کاشان در استان اصفهان، شهر ایلام در استان ایلام، شهر کرج در استان البرز و شهر بوشهر در استان بوشهر است.

همچنین در استان تهران در شهرستان‌های تهران، اسلامشهر، دماوند، شهریار و ورامین، در استان چهارمحال‌و‌بختیاری نیز شهرستان‌ شهرکرد به عنوان شهرهایی که انتخاب شده اند که در آنها آزمون ورود به حرفه مهندسان برگزار می‌شود.

بر همین اساس نیز، شهرستان بیرجند در استان خراسان جنوبی، شهرستان های تربت حیدریه، سبزوار، مشهد و نیشابور در استان خراسان رضوی، شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی و شهرستان های اهواز، خرمشهر و دزفول در استان خوزستان، شهر زنجان در استان زنجان، شهرهای زنجان و شاهرود در استان سمنان، شهرهای ایرانشهر و زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، شهرهای شیراز و لارستان در استان فارس، شهر قزوین در استان قزوین، شهر قم در استان قم، شهر سنندج دراستان کردستان و شهرهای جیرفت و کرمان در استان کرمان از دیگر شهرهایی هستند که حوزه های امتحانی در آنها برگزار می شود.

جزئیات دیگر شهرها و حوزه های امتحانی را در فایل پیوست بخوانید